Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Kaela - 8 januari 2010 08:19

Det låter onekligen övertygande det du säger.

Som ju sammanfattat betyder att istället för en global uppvärmning har vi en global nerkylning.

Kanske höjer en och annan på ögonbrynet inför det påståendet.....

Ingen av oss lär bli kvar på jorden tillräckligt länge för att se vem som hade rätt.

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/08/2380894-den-globala-uppvarmningen-ar-verklig-trots-denna-iskalla-vinter/

Av Kaela - 8 januari 2010 06:15

Även om växthuseffekten och den globala uppvärmningen är en katastrof för jorden så blir jag glad att läsa att denna vargavinter är ett undantag.

De varmaste elva vintrarna sedan 1850 har inträffat de senaste tolv åren.



Så - till alla oss som får svårt att riktigt tro på den globala uppvärmningen när vi nästan fryser näsan av oss på under en kort utevistelse säger säger klimatexperten Sten Bergström att vi inte ska använda denna undantagsvinter som ett skäl att inte tro på uppvämningen av jorden.

Men visst är det svårt att tänka i de termerna när kvicksilvret sjunker med rekordfart


http://www.dn.se/nyheter/sverige/vargavintern-ett-undantag-1.1023131




Av Kaela - 8 januari 2010 06:06

Man kan samla på det allra mesta och Rhode Winroth samlar på julkrubbor...

Hon har runt 65 stycken men hemma på julen är bara en uppställd.

Hennes julkrubbor har visats i två kyrkor i Piteå och på biblioteket där.


Jag beundrar henne  som lyckats hitta så många.

Det är inte precis en uppsjö av dem ute i handeln har jag upptäckt när jag behövt komplettera min enda julkrubba.

Ibland har det varit rena detektivarbetet att hitta en ny herde..eller någon annan av keramikfigurerna som utsatts för ivriga små händer.


Kanske är det lättare att hitta kompletta uppsättningar en flera figurer.

För mig är julkrubban väldigt viktig!

Det ger mig tankar och ro i själen att stå och titta på den - och fundera om hur det var den gången....


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=197677




Av Kaela - 8 januari 2010 05:53

Det är ännu en iskall morgon här utanför.

Svårare än vanligt att lämna den varma sköna sängen.

Men inte så mycket att välja på när klockan ringer.

Ändå - en morgon är som ett oskrivet blad - vad ska hända idag?

Det vet inte jag och inte du heller.


Men jag önskar att just DIN dag ska bli riktigt bra - och jag lämnar en kopp kaffe åt dig här.....


  



Av Kaela - 8 januari 2010 05:48

Jag är också glad att du hittade min blogg kristina.


Jag blir så berörd av din blogg och av din dagliga kamp!


Ha det allra bäst och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/07/2379540-det-oandliga-krymper/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards