Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Hur kan man släppa en tvååring i golvet?

Av Kaela - 28 maj 2011 12:47

En förskollärare på en förskola i Göteborg har polisanmälts misstänkt för misshandel av en tvåårig flicka.

 
Kan man verkligen må så dåligt att man behandlar en tvåvåring på det sättet?
Jag blir upprörd, ledsen och betryckt när jag läser detta i Dagens Nyheters artikel

jag hoppas innerligt att förskolläraren blir skild från sitt jobb och får den hjälp hon behöver.
Och att den lilla flickan inte får alltför djupa men i sitt sinne av händelsen.
 
 

 
 
Ingen bild

Barbaselo

28 maj 2011 15:30

Jag håller fullständigt med bloggaren. Dock är jag helt övertygad om att offret i detta fall inte kommer att ha en aning om vad som hänt, senare i sitt liv. Förutsatt att inte myndigheter ständigt påminner henne såklart. Hur kan jag veta detta? Det vet jag inte. Dock känner jag INGEN som har minnesbilder från tvåårsåldern. Mitt personligen tidigaste minne är från jag är fem år gammal. I detta, och andra, fall, så gör nog samhället bäst i att inte blåsa upp historien i barnets närhet. Att det blir en jättegrej som barnet inte känner till, är däremot bra. Ju mindre barn påminns om otrevliga saker, desto mindre minns dom. Iaf var det så för mig.

Kaela

28 maj 2011 20:41

Kanske är det sant.
Jag har faktiskt ett minne från tvåårsåldern - dock inget traumatiskt egentligen.
Men visst hoppas man att omgivningen är vis och låter barnet hitta sin trygghet hos mamma och pappa igen.

Ha det gott!

 
skrivmoster

skrivmoster

28 maj 2011 17:02

Så bedrövligt att läsa! Jag saknar ord...
Tänker på vår lilla tvååring och vill bara gråta.

Kram

http://bkoggplatsen.se

Kaela

28 maj 2011 20:39

Ja det är fruktansvärt....mer än ord kan uttrycka.

Kramar om!

 
kristina

kristina

28 maj 2011 21:00

Det är så frukransvärt, det finns inget försvar.
Jag är inte säker på att minnet från den här händelsen bara försvinner ur kroppen. Jag hoppas detta av hela mitt hjärta.
Jag har skrivit ett inlägg i min blogg som jag gärna vill att du läser och kommenterar om du har tid. Det är en lokal i Skövde som ska rivas där RSHM har sin lokal.
Kram på dig och ha det gott!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

29 maj 2011 09:26

Ja, det är fruktansvärt....och det enda jag kan förstå är att denna förskollärare mår så dåligt psykiskt att hon behöver hjälp.
Och att den lilla flickans föräldrar kan vara stöd för henne.
De 'är hennes viktigaste personer i detta.

Kramar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards