Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Ord om kärleken - det största av allt!

Av Kaela - 9 mars 2014 12:41

 



När man är hemma, i det hemma som inte är en plats utan ett sammanhang, behöver man aldrig vara rädd.


Kärlek är kamp, salighet, missmod, förtvivlan hopp, allt vad vi vill, men utan kärleken är vi maskiner.


Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land.
Ett äventyr.


Kärleken är det som binder samman två människor - men den är också det som får oss att överträffa oss själva.


Kärleken är den enda religion som finns, den är tolkad på många olika sätt och kontrollerad av maktmissbruk men lever inom var och en helt fri från kontroll


Om jag talar alla språk, både i himlen och på jorden, men inte har kärlek till andra människor, så är jag med mina tomma ord bara en pratmakare som för oväsen.


Och starkast är kärleken när vi förlorar.

Jag är rädd för döden och håller undan tankar på den avgrund som skulle svälja mig hel om jag förlorar en familjemedlem eller nära vän.

För jag vet att kärleken alltid är störst när man förlorar.

Men vi måste fortsätta att våga älska ändå.

För utan kärlek är livet bara en existens, ett vegiterande.


I stort sett allt vad människan företar sig är uppfyllt av en längtan efter den sanna, den äkta och den rena kärleken. Längtan efter kärlek genomsyrar de flesta böcker, filmer, sånger och konstverk.

Inget kan väcka så starka känslor som sann, äkta kärlek.

Ingenting kan framkalla så mycket förlösande tårar som en film eller en bok, där ren, självuppoffrande kärlek skildras.


Kärleken är den absolut dominerande kraften i alla människors liv, vare sig de erkänner detta eller ej.

Ingen människa kan leva utan kärlek.

Får vi inte kärlek dör vi sakta som människor, även om de biologiska livsprocesserna fortsätter.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards