Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Liksom solen alltid lyser bakom molnen......

Av Kaela - 25 april 2015 07:33

 


Vaknar till en grå lördagsmorgon.

Över Norra Promenaden hänger molnen tunga.

Ändå anar jag en envis sol bakom molnen som gör sitt yttersta för att bryta igenom.

Få se om den lyckas.


Nu är det ju faktiskt så att solen skiner alltid - men ibland är den gömd av moln.

Precis så som det är i våra liv ibland.


Hade ett samtal igår, med en ung tjej som har svårt att riktigt hitta rätt i livet.

Hon sa bland annat: Jag skulle verkligewn vilja hitta mitt bästa jag!"


När jag påminde henne om att hon faktiskt är och alltid har varit sitt bästa jag - utifrån omständigheterna i sitt liv - och utifrån den kraft varje dag givit henne så kom ett leende som verkligen visade hennes inre ljus.


Jag tänkte på det samtalet idag när jag tog en kort morgonåromenad.

Precis som solen alltid finns bakom molnen - så är vi alltid den bästa i de situationer livet bjuder oss på.

Det kanske inte syns.

Vi kanske inte ens märker det själva.

Men när vi blir påminda kommer leendet som visar både omgivningen och personen själv det ljus som alltid bor inom oss.


Ibland har vi kanske alltför länge lyssnat på den där griniga rösten inom oss själva.

Som viskar ibland och ryter andra gånger att vi är helt hopplösa....ingen kan tycka om en sån som jag....med mera i samma riktning.


Då behöver vi bli påminda om att vi är bra.

Att vi faktiskt gör vårt bästa.

Finns ingen annan till hands som kan påminna oss får vi göra det själva.


Ta hand om sig själv är det allra allra viktigaste!

Innan vi har gjort det kan vi aldrig ta hand om någon annan på ett bra sätt.


DU är också ditt bästa jag - och har alltid varit det.

Visst kan det vara så att liksom solen ibland är bakom molnen så har du gömt den där fantastsika varelsen som är du bakom självförebråelser och deppighet.

Tysta den där elaka rösten inom dig med att istället berätta hur bra du är!

Ditt bästa jag - alla dagar!


Tyck om dig själv, acceptera dina svagare sidor men plocka fram de bästa!!


Finns ingen annan till hands för att krama dig och säga hur din du är så krama dig själv och använd din varmaste röst för att säga: Jag är fin. Jag älskar mig!


 

Bilden lånad från googles


Ett citat för DIG och mig och alla andra som behöver det att ta med oss ut i den här lördagen:


" En människa kan aldrig någonsin vara tillfreds utan sitt eget gillande
Mark Twain




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards