Direktlänk till inlägg 23 april 2016

Bli gammal - något att se fram emot!

Av Kaela - 23 april 2016 08:59

    


Jag tror det är få saker som ger de allra flesta en ilning av rädsla i så hög grad som tanken på att jag kommer att bli gammal g

Jag är förstås inget undantag - det kommer stunder när rädslan för detta okända som ligger framför oss alla - att bli gammal, tar över.
Men de stunderna är korta och få.


I veckan var jag på besök hos en dam som fyller 96 år om några dagar.
På hennes kylskåpsvägg satt ett anslag som jag läste.
Du ser att det finns goda orsaker till att glädjas över att bli gammal.
Så jag bad att få fota av dem.

Hon tyckte det var riktigt roligt att jag fotade av anslaget och sa: "Ja hit kommer alla utan att anstränga sig. " Vilket hon ju har rätt i.
Även om vi alla kanske inte kommer riktigt lika långt som hon har gjort!

 

Några av alla de fördelar som finns med att bli gammal.
 

1. Du behöver inte bry dig om vad som sägs- du hör det inte så bra längre.

2. I en gisslan situation kommer du sannolikt att  släppas först.

3.Ingen förväntar av dig att ställa upp och köra dem- var som helst, när som helst..

4.Folk ringer klockan nio på morgonen och frågar: Väckte jag dig?

5.Man kan inte längre se dig som en hypokondriker.

6.Det finns inget kvar att lära sig den hårda vägen. Du har redan gått den.

7. Saker du köper nu kommer att räcka ditt liv ut.

8. Du får äntligen lägga dig tidigt utan att ifrågasättas.

9. Du kan leva utan sex, men inte utan dina glasögon.

10. Du kan delta med kunnighet i diskussionerna om de låga pensionerna.
 
11. Du behöver inte längre tänka på hastighetsbegränsningar som en utmaning.

12. Du slutar försöka hålla  in magen  oavsett vem du möter.

13. Du sjunger utan att bry dig om ifall du har sångröst eller inte.

14. Din syn kan inte bli mycket sämre.

15.Du får äntligen ut allt du betalat in i skatt.

16. Lederna är mer exakta än meteorologerna.

17. Dina hemligheter är säkra hos dina vänner eftersom de har lika dåligt minne som du.

18. Din tillgång på hjärnceller har äntligen antagit hanterbar storlek.



Solen strålar utanför mitt fönster.
Och det dåliga vädret som meterologerna pratade om synd ännu ingenting.


Nu ska jag passa på att gå ut i solen en stund men dessförinnan vill jag önska DIG en strålande lördag!

Oavsett hur vädret blir!


Här kommer morgonens citat:



"Sjukdom är ett hinder för kroppen, inte för viljan, om vi inte tillåter det att bli det."


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards