Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

En dag utan full almanacka är en skattefri förmögenhet!

Av Kaela - 9 januari 2017 07:01

 

 

För första gången på det nya året har jag tagit min morgonfunderarkvart i varm filt på balkongen.

Det är inte kallt ute i grader.

Faktiskt 2 grader varmt.

Men - det kändes rått.


När jag såg mig runt på grannhusen upptäckte jag att många adventsstjärnor och ljusstakar ersatts av vanliga fönsterlampor, där det alls var ljus i fönstret som berättade att här är någon uppe.

 

Precis som hos oss!

En sån där sak som får mig i alla fall, att tycka att tiden har haft bråttom.

Det var ju nyss vi plockade ner allt detta från överskåp och vindar- och redan är det över.

Men oavsett att det går fort.

Just nu är det morgon och vi kan alla ta till oss den här dikten som jag snubblade över för en tid sedan.

Ewa Rawling heter poeten!


Tänk att få vakna till en oanvänd dag
tanken kittlar – av välbehag-
Tänk att få börja en dag som är tom
och själv fylla på med goda ting.

Tänk att få känna en dag som är fri
från allt som är onödigt trist,
vissa dagar går omärkt förbi
för dagar man glömt – är dagar man mist.


Så tänk att få en dag man själv bestämt
en morgon, en middag, kväll eller kanske en natt
och att inte ha något inbokat jämt
– den dagen borde kallas en skatt.


Håller helt med.

En dag när inget är inbokat, när man kan bestämma när och om man vill göra vad.
Det är verkligen en skatt!

Även om jag inte upplever det så just nu.
Känns som att all denna tid har jag varken önskat eller bett om.

Men den är ju trots det en skatt och jag ska göra det till dagens uppdrag att verkligen upptäcka det!


Ha en underbar dag - det önskar jag DIG från mitt hjärta.



Och här kommer ett viktigt klok-citat - låt oss göra det idag....hitta grejen....


"Det är viktigt för vår hälsa och våra liv att vi har roligt och njuter av livet.
Gör något varje dag som får ditt hjärta att sjunga"
Marcia Wieder




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards