Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

Tänk innan du talar eller agerar

Av Kaela - 9 februari 2017 11:11

 

 

 

Jag är just nu ett knapptryck bort från att berätta för hela världen vad jag tänker och tycker.
Det är faktiskt precis så det är när vi sitter vid vår dator eller Ipad eller Iphone.

Oftast är det harmlöst, till exempel om du trycker på ”gilla” här nedanför.

Men  klickar vi iväg våra tankar innan vi tänkt klart – då är internet skoningslöst.

Inte här i bloggen förstås....man kan ju snabbt ta bort ett inlägg. Men även här kan ju andra hinna se det innan jag hinner ta bort det.
Och på många andra ställen kastas det kanske rakt in i massor av människors verklighet!.


Det finns en och annan som har gnällt om sin arbetssituation och om sin chef på Facebook, helt förglömmande att man ju har addat chefen.

Det är inte säkert att det bidrar till befordran på jobbet. Snarare tror jag man kan säga att det är säkert att det inte gör det, om man nu inte har en ovanligt storsint chef.


Jag blir ofta ganska förvånad över att många inte verkar orka tänka efter innan de delar vidare länkar, statusar, bilder. Gäller att tänka till - före!

Står jag verkligen för det här?
Har jag läst igenom det- ända till sista raden!

 Vem är avsändaren?
Vad är syftet? 
Blir jag delaktig i att hänga ut en enskild individ?

Gäller verkligen att tänka efter före.

Att tänka efter, efter är vanligen försent!



Bilden är inspirationskälla och också lånad från Google


 
 
Inger Nilsson

Inger Nilsson

11 februari 2017 17:30

Hej!
Jag har läst några av dina fina bloggar och dikter. Det att kanske inte få behålla synen förstår jag att du upplever som en livskris. Jag har också fått en sämre syn. Jag har cornea guttata och särskilt på vänstra ögat ser jag suddigt. Läkarvetenskapen har ju gått mycket framåt när det gäller ögon. Så vi får hoppas på att det kan finnas något att göra åt våra ögon-
Kram från Bloggtanten Inger

http://tremissar

Kaela

12 februari 2017 08:14

Tack fina Inger för en så trevlig kommentar.
Men tråkigt att du också har problem med synen.
Ja vi får verkligen hoppas att det går framåt.....det är ju hela tiden nya landvinningar inom läkarvetenskapen så nog finns det skäl att våga hoppas.
Tack för dina ord om min blogg....det värmer!!!
Ha en riktigt fin söndag och så småningom ny vecka Inger!
Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards