Alla inlägg under augusti 2018

Av Kaela - 24 augusti 2018 15:06


            

 

 

 

Önskar DIG en sköm fredahskv'll!

Kanske är du helt slut efter en jobbig arbesvecka.

 

åt då vilam omsluta dig och ge dig my kraft!

 

Sov så gott - ogh se till att ha en fin lördagsmorgon!

 

  


Av Kaela - 24 augusti 2018 07:28


                   






*   Hur mycket du än försöker kan du inte döpa katter. 
*   

Låt inte din mamma borsta ditt hår när hon är arg på din pappa. 

*   

e aldrig din ettåriga lillebror hålla en tomat. 
*  

Du kan inte tilltro hundar att vakta din mat. 
*   Att läsa vad folk skriver på parkbänkar kan lära dig mycket. 
*   

Nys inte då någon håller på och klipper ditt hår. 
*  Valpar har dålig andedräkt även efter de har ätit en ask med halstabletter. 
*   

Håll aldrig en katt då någon sätter på dammsugaren. 
*  Skolmat fastnar på väggar. 
*   Du kan inte gömma en bit broccoli i ett glas med mjölk.
 

 

Av Kaela - 24 augusti 2018 07:07


         



+17 grader och till största delen molnig är himllen över Peking
som Norrköping ofta skämtsamt kallas - /med det linesisla PÅeking som upphov, eftersom Åeking betyder "den norra staden")

Vilket Norrköping är i förhä¨llande till Söderköping, som em g¨mg var den största staden av dessa två!

 

Bartolomeu har namnsdag idag eftersom det är den 24 augusti!

Stort grattis till DIG som bär det namnet!

Och ett stort grattis till DIG som har födelsedag idag!

 

Var glad - du är en pärla!

 

 

Av Kaela - 23 augusti 2018 15:28

 

           

 

 

 

 

Skymningen faller så sakta över min stad.

Långsamt färdas vi in i den trolska augustinatten.

 

Vad jajag klarat under dagen som ligger bakom mig

- och

vad jag inte klarat -  . det ber jag den analkande natten ta


med
sig in i mörkret!

Imorgon är en en annan dag!

 

En ny dag med nya möjligheter!

 

För DIG och för mig!!

Imorgon gör vi lite mera rätt än idag!


DU och jag!

 

 

 

Av Kaela - 23 augusti 2018 07:15

 


Vill du sprida
ett kärlekens budskap
ut till länder och folk
- kom då med

Vill du bygga
en bro mellan hjärtan
som håller att färdas på
- kom då med


Kärlek behöver vi alla
kärlekens makt är stor
kärlek kan alla giva
var vi än bygger och bor

Kärleken finns i vart hjärta
Gud har den en gång skänkt
vi ska föra den vida
- så har han säkert tänkt


Vill du sprida
ett kärlekens budskap
till en längtande värld
- kom då med

Vill du röja
ett hinder ur vägen
som hatet fått näring från
- kom då med


Birger Franzén

Av Kaela - 23 augusti 2018 06:29

            

 

 

 

 

stan dubbelt så varmt på morgonen idag jä,fört med igår. +17 grader.

Dessutom är solen redan uppe!

Signe och Signhild har namnsdag idag och jag ger varma gratulationer
DU som har födelsedag idag får lika varma gratulationer!!!!



 

 

Och kom ihåg -”Älska på alla sätt du kan'
kärleken är ju det viktigaste vi har!!   

Av Kaela - 22 augusti 2018 18:31

M

Bildresultat för valp

 

Måste erkänna ayy jag gripoys av valplängtan!

 

En kompis på promenaderna.......

 

Kanske en schäfer ( som jag tidigare g´haft) rllrt rn golden tretriver

Av Kaela - 22 augusti 2018 07:16

            

 

 


Mitt skratt är mitt svärd och min glädje min sköld.  


 Martin Luther

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards