Alla inlägg under september 2018

Av Kaela - 12 september 2018 07:03

 

        

 

 

 

Ytterligare gråväder när dagen börjar i Norrköp0mg!

Just nu uppehållsväder men riltigt blåsigt - 11m/s.

+13 grader3 .

 

Dagens oggiviella tema
12 September
TV-spelsdagen*
Europeiska Migrändagen*

 

 

Alexander och Alex har namnsdag - jag gratulerar så varmt!

Gratulerar också DIG som fyller år idag med samma värme!!

 

Du och jag är verkligen att gratulera . vi är helt unika med en f härligt unik dag framför oss oss att göra till en bra dag!

Av Kaela - 11 september 2018 20:00

Visst kan man ibland undra över hur vissa orter har fått sina namn.

Det finns ju faktiskt ofta en historia bakom namnet, även om den blivit bortglömd.

När vi har varit ute och åkt en del i sommar har vissa namn lockat fram ett leende...eller..."vad tänkte de på"

 

 



Hittade en skylt när vi var i Solna  (denna bild dock lånad från Google) som verkligen kan få en att fundera....
Carl Michael Bellman bland annat ska ha bott på en nu försvunnen gård som bar namnet. Nu är det ett kontors och bostadsområde.

Intill ligger också Ingenting-skogen!

Var namnet kommer ifrån tycks vara ovisst.
Möjligen är det ett utslag av Bellmans skämtlynne.




Av Kaela - 11 september 2018 16:38

                     

 

 

 

 

 

Kände att jag ville ta en långpromenad trots gråheten som, råderdärute idag!

 

Första delen av promenaden var sk ble det ön sedan kom regnet.

Efter en stund började jag upplrva regmnpromenaden riktigt skön.

 

Tankarna vandrade i takt med mina steg och ett minne blev så levande.

 

En regndag som idag- för ruktugt många ås sedan - en annan regnpromenad i en annan del av vårt land.

Vägen hem - till barndomens hus tillsammans med min mor.

 

Tror jag klagade över vätan - och min morsvarade:
"Utan regent skulle vi inte få här....inga träd skulle växa efter v'gen.....regnet är liv.....ta empt det - smaka på det- lukta på det, lyssna till kvittret den gör när dropparna faller....

 

Det var inte utan att t¨rarna rann -  men vad för det när det regnar.

 

Så rik man blir av fina minnen  - och så tacksam man blir över dem som givit oss dem!

Ingen ser tåtatna....de tas för  regn av de som möter.


Av Kaela - 11 september 2018 09:50

                  

"Det kan kännas nog så motigt att plocka bort tegelsten efter tegelsten i en stor mur. Men en dag rasar hela fängelset och du inser vad du har åstadkommit”.

Deepak Cho

Av Kaela - 11 september 2018 07:43

              

 

 

Öppnar den tunga porten


och släpper ut mig själv


slänger nycklarna 


som låste mig inne


i den bottenlösa sjön



dörren


står öppen


för förlorarna 


som vågar bli vinnare



vinden för mig hem


till Din strand


Kaela

Av Kaela - 11 september 2018 07:05

           




Rolugt att vakna till en ny da    g även om den bjuder på en spdan grå himmel som idag här i Norrköping!

Det är ganska ljummet ute - +13 grader och måttlig vind.

Inget regn är aviserat av väderleksprofeterna idag!

 

 

Dagens officiella tema.

11 September
Kebabens dag*

 

Åsa pch Åslög har namnsdag idag och jag gratulerar varmt!

Så vill jag förstås också gratulera DIG som fyller år idag med samma värme!

  

Du är en helt underbar person som sprider ljus där du står!

 

Av Kaela - 10 september 2018 20:45

 




Lev som om varje dag vore den sista.
Gör något värdefullt av varje dag..

De orden sa min mor till mig ett par månader innan hon lämnade oss.


Jag tänker på dem ofta.

Ja faktiskt varje dag!


Att en väldigt gammal människa  långsamt glider ifrån oss kan vi  acceptera.

Även om det är svårt att  förstå vidden av det, att någon som  funnits sedan vi startade vårt liv inte finns där  längre, så går det ändå att acceptera.
Livet...det är så...vi föds växer upp. får barn som går sina egna vägar-..och vi dör-

Människans villkor!

Ändå är det ju så att ingen av oss vet om vi är här imorgon.

Oavsett hur gamla eller hur unga vi är.


Oavsett hur friska vi är. Eller tror vi är!


Ingen av oss har ett löfte om imorgon.

Faktiskt inte ens om nästa minut.


När mina tankar rör sig runt detta  - då blir jag glad att leva.

Denna förunderliga gåva att få vandra på jorden ett tag - jag vet inte inte för hur länge, det ger varje dag en stor betydelse!


Det är viktigt vad jag gör idag!

Och det är viktigt vad du gör idag!


Önskar dig en dag när du känner ilningen av glädje över att du är här - just nu!
DU är viktig här!

Av Kaela - 10 september 2018 12:18

 





Välsignade är de som ger utan att komma ihåg och tar emot utan att glömma.


 Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards