Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Kaela - 13 februari 2008 22:35

God natt alla fina bloggarvänner!


Image Hosted by ImageShack.us

Av Kaela - 13 februari 2008 20:51

Delad glädje är dubbel glädje.


Den enes död är den andres bröd.


Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.


Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri.


Den som inga byxor har, han får gå med ändan bar.


Den som lever får se.


Den som sig i leken ger, får leken tåla.


Den som sover syndar icke.


Den som spar han har.


Den som viskar han ljuger.


Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.


Det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål.


Det man inte har i huvudet får man ha i benen.


Det som göms i snö kommer fram i tö.


Det är bättre att stämma i bäcken än i ån.


Döm inte hunden efter håren.


Av Kaela - 13 februari 2008 20:50

A

Alla känner apan, apan känner ingen.


Alla sätt är bra utom de dåliga.


Alla vägar bär till Rom.


Allt är inte guld som glimmar.


Anfall är bästa försvar.


Arga katter får rivet skinn.


Av skadan blir man vis.


B

Bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna.


Blod är tjockare än vatten.


Borta bra men hemma bäst.


Bra karl reder sig själv.


Bränt barn skyr elden.


Bäst att smida medan järnet är varmt.


Bättre en fågel i handen än tio i skogen.


Bättre fly än illa fäkta.


Bättre stämma i bäcken än i ån.


Av Kaela - 13 februari 2008 20:44

Jag är intresserad av framtiden, därför att jag kommer att tillbringa
resten av mitt liv där.


Kettering
 



Något som man måste uppskatta hos småbarn är att de inte går omkring
och visar fotografier av sina föräldrar.


Tage Danielsson
 


 

 



 


Av Kaela - 13 februari 2008 17:25

Idag har solen strålat och det känns ju nästan som ett underverk efter alla tråkiga gråa och regniga regnmånader som vi haft denna vinter.

Det var nästan en doft av vår när jag gick hem från jobbet.

Även om solen nästan hunnit ner kvittrade små fåglar i ett buskage jag passerar på vägen.

 Jag har redan skickat efter de första fröerna.

Röd "Blomman för dagen" har jag aldrig sett förr så den föll jag för direkt.
Sedan minns jag dåligt vad de andra var för något,.

Det får bli en överraskning!
Jag gillar såna!


Denna fina vita pelargon heter faktiskt Överrasking eller rättare sagt Botham Surprise.

Har haft den något år och den är underbart vacker.

Av Kaela - 13 februari 2008 10:36


Vänskapen och kärleken har långa armar. De når över hela världen, ja även dem som har lämnat jordelivet.

Någon som jag verkligen har varit med om kan inte förloras.

Den personen har lämnat sina spår, alltså varit med om att skapa mig, och finns där inom mig för alltid.

Någonstans mellan himmel och jord finns en glipa.

När man funnit vägen dit är allt möjligt. Där finns fantasin och konsten och kärleken.

Därför, om du händelsevis råkar befinna dig vid ett stort vatten där himlen är väldig, skärp då blicken.

Kanske får du syn på något oväntat, något som du tidigare bara sett skymta förbi som en skugga

Av Kaela - 13 februari 2008 09:02


EFTERMÄLE

Det fladdrade inga röda fanor
i de djurkroppsångande
ladugårdarna
där den vita piskan ven
tvingande svetten
ur kvinnokroppar
tidigt böjda
och de idisslande kornas
kvävda jämmer
efter sina kalvar
kreatur som kreatur

Där tronade en överhöghet
på herrgården precis som nu
där de sitter
som vet att ta för sig
av kraften
från de många och små
i statarlängor
kamoflerade som höghus
i getton för reserven.

Dags att sparka undan
mjölkpallen

Okänd poet

Av Kaela - 13 februari 2008 08:50




Jag skall gå genom tysta skyar,
genom hav av stjärnors ljus,
och vandra i vita nätter,
tills jag funnit min faders hus.

//:Jag skall klappa sakta på porten
..där ingen mer går ut,
..och jag skall sjunga av glädje,
..som jag aldrig sjöng förut. ://
Dan Andersson



 Här nedanför kommer noter för dig som spelar








Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards