Direktlänk till inlägg 11 april 2008

Jag älskade dig tillräckligt

Av Kaela - 11 april 2008 06:29

Nu är mina barn stora och jag skulle vilja säga dem detta....


Jag älskade dig tillräckligt för att tjata, för att få reda på vart
du skulle, med vem och hur dags du skulle komma hem.

Jag älskade dig tillräckligt för att låta dig snava, falla och
misslyckas så att du lärde dig att stå själv.

Jag älskade dig tillräckligt för att hålla tyst och låta dig
själv upptäcka att din nyvunne vän var falsk.

Jag älskade dig tillräckligt för att stå och vaka över dig i
två timmar medan du städade ditt rum, ett arbete som hade
tagit mig en kvart.

Jag älskade dig tillräckligt för att strunta i att alla andra får.

Jag älskade dig tillräckligt för att inte tolerera näsvishet och
dåligt uppförande.

Jag älskade dig tillräckligt för att tvinga dig tillbaka till
affären med en chokladkaka med ett bett och erkänna:
Jag har stulit den här.

Jag älskade dig tillräckligt för att räkna ut att du ljög om
att festen var föräldrar fri och sedan förlåtit dig för det efter
att ha konstaterat att jag hade rätt.

Jag älskade dig tillräckligt för att acceptera att du är den
du är och inte den jag skulle vilja att du var.

Men framför allt älskade jag dig tillräckligt för att säga nej
när du hatade mig för det. Och det var svårast av allt.

 
 
Yvonne , 3-barnsmor

Yvonne , 3-barnsmor

11 april 2008 09:27

Den var allt vacker den!
Tycker jag har gått igenom varje stadie av detta!
Får jag kopiera? Kram!

http://trissemojs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards