Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Kaela - 17 maj 2008 23:19


Dags för natti natti!

Alla sena nattbloggare önskar er en god natt med vackra drömmar!

Av Kaela - 17 maj 2008 22:59



Jag önskar dig frid på livets resa

Jag önskar dig glädje i ditt dagliga sökande efter den person som det var meningen att du skulle bli

Jag önskar dig modet att klara av de motgångar du kommer att stöta på i livet

Jag önskar dig friheten att följa dina drömmar genom livet

Jag önskar dig lika mycket lycka som du givit mig

Av Kaela - 17 maj 2008 22:56


Det är med högre chefer som med böckerna i biblioteket.
De man har minst nytta av sätter man högst upp

Av Kaela - 17 maj 2008 22:53


Angår det dig kanske
vad jag gör?

Och vad jag tänker?

Angår det mig kanske
Vad du gör?
Vad du tänker?
Angår vi varandra kanske?

Du och jag och alla vi
som råkar leva här
just nu
och som det hänger på
hur det ska bli i världen.

Angår vi varandra kanske?

Kanske, det ja.
Kanske.........

Ingrid Sjöstrand

Av Kaela - 17 maj 2008 22:51

Plötsligt blir det tyst
främmande och kallt alla samtal dör
och du står ensam mitt i allt
som om du inte syntes
som om du fryst till is
du lever utan nånting att lämna som bevis

genomskinliga hjärta
genomskinliga jag
världen fladdrar förbi mig
som ljuset fladdrar i drag
blind kan man leva och ensam
vilsen och vilseledd
men värre än att inte se
är detta att inte bli sedd

Se mig lite grand
bara en sekund
livet som jag bär på
är ett koppel utan hund
jag älskar inte någon
om ingen älskar mig
det förefaller oklart
om jag lever eller ej

genomskinliga hjärta
genomskinliga jag
sänd en blick till mig någon
och gör mig synlig en dag
blind har jag fötts till livet
naken och oförberedd
men värre än att inte se
är detta att inte bli sedd

Möt mig som jag är
vänta inte mer
än det jag kan ge dig
och du själv är blind och ger
för länge kan man längta
för länge kan man stå
och drömma vid sin hållplats
och se sista bussen gå

genomskinliga hjärta
genomskinliga vi
skuggor rädda för mörkret
vi sakta försvinner i
blind kan du komma till mig
naken och oombedd
för värre än att inte se
är detta att inte bli sedd

 Kent Andersson

Av Kaela - 17 maj 2008 22:49



En gammal indianhövding satt och pratade med sin sonson. Han sörjde djupt en tragedi som inträffat i familjen.

”Jag känner att jag har två vargar som kämpar mot varandra i mitt hjärta. En är våldsam, hatisk och hämndlysten. Den andra är kärleksfull, förlåtande och medkännande”

Sonsonen tänker efter en liten stund och frågar sedan:
--"Farfar, vilken varg kommer att vinna?"

"Den jag matar.......

Av Kaela - 17 maj 2008 22:34

På jakt efter något helt annat snubblade jag över artikeln i hemmets Journal om Nina.

Och något fångade mig tillräckligt för att få mig att börja läsa.


Tror många andra skulle tycka om att läsa den också.

http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=49166

Av Kaela - 17 maj 2008 22:30

Har också just läst Rödluvan av Unni Lindell

Tre systrar växer upp hos sin mormor i en liten håla i Nordnorge. En av dem dödar män som förgriper sig på henne. Men vem av dem? Hon börjar redan i tonåren och nu har de hunnit upp i medelåldern. Boken är inte som en vanlig deckare med en mordgåta och en polis som till slut kommer fram till vem mördaren är. Här får vi redan halvvägs in i berättelsen veta vem av de tre systrarna som är mördaren.  Upplösningen är mycket överraskande. Och ända fram till sista bokstaven är det här en lysande spänningsroman och en fascinerande samtidsberättelse.

Här kan du köpa den

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9164201562

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards