Alla inlägg under augusti 2008

Av Kaela - 8 augusti 2008 08:47



Kommer du ihåg barndomens moraliska berättelser om Spara och Slösa.

I Lyckoslanten kunde man läsa om dem....jag har alltid haft vissa funderingar......

 Varför är Spara snygg och Slösa ful när det egentligen borde vara tvärtom? Jag menar, det är ju faktiskt Slösa som inhandlar nya kläder, smink, klippningar etc. Hon är up-to-date. Spara däremot sparar alla sina pengar, men trots detta är hon fortfarande den snyggaste. Hur kommer det sig?


Tidningen Lyckolsanten finns faktiskt fortfarande.

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,160085,00.html

Av Kaela - 8 augusti 2008 08:46




Av Kaela - 8 augusti 2008 08:39

 


Halal- slakt är en en slakt enligt muslimsk tradition.

Det ska finnas ett litet märke på förpackningen som säger att just den kycklingen är slaktad enligt halal- men den är liten och lätt att missa.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156348

Av Kaela - 8 augusti 2008 08:25

En blomma som är ordentligt jättestor och har en märklig form  och bara blommar i 42 timmar lockar köer av människor som vill se den medan den blommar.


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article3055273.ab

Av Kaela - 7 augusti 2008 21:22

 



Är jag tillräckligt vacker?


(är det säkert)


Är jag
smal
social
och sval


Är jag
kurvig utan att vara fet?


trevlig
utan att vara flirtig?


Är jag smart
lagom mycket
så jag inte blir hotfull?



Tycker folk
om mig?


Är mina bröst bra
och midjan
och baken?



Och min röst
den är väl inte för hög


och mitt skratt
det är väl inte vulgärt?



Säg


du måste säga


duger jag?
Kaela

Av Kaela - 7 augusti 2008 12:08

 Detta är en verklig favorit i vår familj.

Besökande vuxna barn älskar den (säger de i alla fall)



 DET HÄR BEHÖVER DU HA HEMMA: 3 st kycklingfiléer 

8 st ananasringar
2 msk honung
3 msk maizena
2 msk soya
4 msk sweet chilisås
5 dl vatten + ananasspad
2 msk tomatpurré
1 burk bambuskott
1 st broccolibukett
1 st paprika
2 st morötter
1 st gul lök
1 ml olivolja

GÖR SÅ HÄR:
Strimla kycklingen och stek den i lite olja. Skär grönsaker och ananas i bitar och stek dem några minuter. Lägg
kyckling och grönsaker åt sidan.
Blanda övriga ingredienser i stekpannan och låt dem koka ihop till en slät sås. Rör i grönsaker och kyckling och låt
koka några minuter.

Servera med basmatiris!


Smaklig måltid

Av Kaela - 7 augusti 2008 06:27



 


Om du ger din vän en
fisk så blir han mätt för
en dag. Om du lär honom
att fiska så blir han mätt
hela livet"
Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards