Alla inlägg under augusti 2008

Av Kaela - 6 augusti 2008 14:07

Ja åskan är ett problem...inte bara så att man själv kan bli träffad- utan faktiskt också därför att den kan slå sönder både dator och TV och telefon och eventuellt andra elektriska prylar.

Dyrbart blir det i varje fall.

Ha det gott och var rädd om dig Sandra!

Av Kaela - 6 augusti 2008 14:05

Nej så sant...jag tror också att det mer och mer blir så att man har vänner irl så att säga- och så har man bloggarvänner.
Som man kanske har en speciell relation till just på grund av att man inte möts i verkliga livet!

 Ha det gott och kram på dig!

Av Kaela - 6 augusti 2008 14:04

Tack för tipset Erika.

Ett presentkort på Kicks är ju inte fy skam.

Det prövar jag!


Kram - och var rädd om dig!

Av Kaela - 5 augusti 2008 23:09

Tack för inlägg Sissi i Norge.

Kunskapen och tankarna är en blandning...det mesta ur olika böcker...en del rinner upp i min egen hjärna...annat har jag fått på mail från vänner...osv...osv...

Ja det märkliga är just att de allra flesta svarar att deras bästa tid är nu.

Och det är nog så i stort för de flesta av oss- men en lycklig pensionär kan man ju se fram emot att bli!

Ha det gott...en go klem..och var rädd om dig!

Av Kaela - 5 augusti 2008 20:45

Ojoj här handlar det visst att välja mellan pest och kolera.

Ska vi bekämpa fattigdomen eller koldioxidutsläppen?
DEt verkar som att vi inte kan göra båda delarna.

Åtminstone inte på samma gång.

Och då blir det verkligen svåra val som mänskligheten ställs inför.



http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=155601

Av Kaela - 5 augusti 2008 20:36



Det finns en dikt
som ingen skrivit


orden är för fyrkantiga
och för vassa


men om du står en morgon
vid havet
så hör du dikten
i böljornas skvalp


och om du går nära skogen
då mörkret fallit


skriver den svarta himlens vemod
ordlöst dikten i ditt hjärta
Kaela

Av Kaela - 5 augusti 2008 20:34





Jag såg din röst och kände bandet
fast inget ljud nådde mitt öra
mina ögon har aldrig sett ditt ansikte
min hand har aldrig mött din hand
jag vet inte ens var du bor
men känner dig mycket nära

Styrkan i närheten som vi delar
gror och växer i våra hjärtan
precis som det var menat att bli
när jag först såg din röst
anade din värme
och mötte dig i glädje

Kanske kommer vi aldrig att mötas
eller ses i det verkliga livet.
ändå har du fått en stor plats
i mitt hjärta......

Kaela

Av Kaela - 5 augusti 2008 19:17

Ja du har rätt- det är otroligt lätt att glömma att även den som begått brott är en människa med kanske till och med större behov än den som det gått bra för.

Om vi ska få en framgångsrik samhällsvård måste strafftiden allt användas till att i möjligaste mån fylla de behoven.

Eftersom det gått ett bra tag sedan det inlägg du kommenterar var inlagt så lämnar jag länk till det här.

Ha det gott och var rädd om dig!


 http://kaela.bloggagratis.se/2008/07/29/854545-sjukhusprasten-den-enda-som-lyssnar-pa-vara-intagna/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards