Alla inlägg den 26 september 2008

Av Kaela - 26 september 2008 22:16


 


Ja Rebecca...det är den här världens enda hopp - att hjärtat får vara med.
Och låt våra händer mötas- skapa en bättre värld där vi förstår varandra- och när vi inte förstås- våga säga: "Jag förstår att jag inte förstår- men jag fördömer inte".

Nu min kära dotter och alla fina bloggarvänner och besökare säger jag godnatt.

Så skööönt att det är fredag- behöver inte ställa klockan.
Sov gott!




Av Kaela - 26 september 2008 18:06

Råkade snubbla över en artikel i Barometern Oskarshamnstidningen om hur diabetessjuka barn i Kalmars skolor förbjuds att ta sin insulinspruta (som måste tas i direkt anslutning till måltid) i matsalen, för att det "är äckligt", och att de ofta också är förbjudna att ha larmet på insulinpumpen (som säger till om att insulinnivån sjunkit och att det är dags att ta en spruta) igång på skoltid, för att "det stör". Det var någon pojke som själv hade diabetes som skrev i en kommentar till artikeln (ungefär) att om ett barn kan lära sig att acceptera en sjukdom som barnet självt inte har valt, så är väl det minsta man kan begära att vuxna i barnets omgivning, som själva slipper vara sjuka och ta sprutor, också kan lära sig att acceptera det. Och jag kan bara hålla med.  Nu är har artikeln nästan ett år på nacken, så kanske att skolorna i Kalmar nu har hunnit bättra sig. Man kan ju i alla fall hoppas det.  Låt oss ha hjärtat med i mötet med varandra - barn som vuxna!


Av Kaela - 26 september 2008 17:41



 


Optimisten ser en möjlighet i varje problem.

Pessimisten ser ett problem i varje möjlighet.

Av Kaela - 26 september 2008 13:55


Genom Ljuset
som strålar i Dina ögon
omfamnar Du mig


doften från Din mantel
låter min glädje
slå gnistor
Kaela

Av Kaela - 26 september 2008 13:49

Tänka sig att det finns 26,5 miljoner i outhämtade vinster.

Bor du i Västra Götaland kan du gå in på länken och läsa listan på storvinster som ligger och väntar på att hämtas ut.

Kanske är just du miljonär utan att veta om det!

I pengar!

 http://www.gt.se/nyheter/1.1312506/sitter-du-pa-storvinsten


Själv har jag inte mycket pengar men jag har vunnit de absolut finaste storvinster som finns- fem underbara fina barn en underbar make , hitintills fyra ljuvliga barnbarnoch härliga vänner.

Men visst- pengar kan man använda till mycket- också till att ge bort.


Av Kaela - 26 september 2008 13:47

Ja att kärleken- den utgivande kärleken får vårt hjärta att sjunga det är något fantastiskt och underbart!

När vi ger så får vi!

Ha det gott och en skön helg önskar jag dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/26/978933-gor-det-som-far-ditt-hjarta-att-sjunga/

Av Kaela - 26 september 2008 13:44

Jadå Rebeccas mamma finns.

Det är jag - Kaela!

Rebecca och jag skriver båda i den här bloggen.

Vill du lära känna mig lite mera kan du dels gå till http://groups.msn.com/Attdelakristusmedvarandra.
En grupp som jag startade för sex år sedan.

Och till www.frivilligcentralen.se som är minarbetsplats och där jag helt sköter hemsidan.


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/04/29/676064-en-tankvard-kortnovell-av-stig-dagerman-att-doda-ett-barn/#676064

Av Kaela - 26 september 2008 12:02

Ja det är underbart roligt att intresset för både bokmässan och svenska författare växer.

Vi har så många jättefina författare just nu i många olika genrer.

ha en fin helg och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/26/978932-bokmassan-fortsatter-att-vaxa/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards