Alla inlägg under september 2008

Av Kaela - 18 september 2008 13:54

Ja du synne...du har så rätt så rätt....om man har mat och jobb och husrum då är det betydligt lättare att navigera mellan blindskären i livet än vad det är när man inte har något av det.


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/18/960066-gor-vi-for-lite-for-de-hemlosa/



Kan kanske passa på att slå ett slag för "Situation Stockholm" också.
Tidningen som görs av hemlösa och säljs av hemlösa och vars avkastning ger hjälp till att börja ett nytt liv och dessutom syyselsättning genom att sälja tidningen bland annat.

http://www.situationsthlm.se/sv/Om-hemloshet/

Av Kaela - 18 september 2008 05:47




När jag använt
alla orden
utan att något
blivit sagt


öppnar jag
mina händer
och mitt hjärta
och låter anden
tala fritt


i det ögonblicket
känner jag
hur mitt hjärta
rör vid Ditt


när all min kraft
tagit slut
och mitt inre
är en öken
ber jag om Ditt vatten


som gör mig
till lera i Din hand


och låter mitt hjärta
röra vid Ditt


Kaela

Av Kaela - 18 september 2008 05:44


http://www.dagen.se/dagen/dagensfraga/Default.aspx?qid=2477


På den länken kan du gå in och svara på om du tycker att vi gör för lite för de hemlösa i vårt land.

Och skriva en kommentar om du så vill.


Av Kaela - 18 september 2008 05:37

Jag gissar att många av oss har bett sin "Gud som haver" som små...ochär därför känslomässigt knutna till den barnabönen.

Men nu har tidningen Dagen efterlyst nya barnaböner och kreativiteten har flödat.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157648

Du kan klicka på länken och gå in och läsa.

Många barn har nog upplevt att Gud som haver blev en slags ramsa- så kanske kan det vara bra att byta eller kanske till och med att ha olika nattiböner på barnens sängkant.

Av Kaela - 18 september 2008 05:31

Ja den är underbart vacker...man blir tårögd.


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/17/959393-kan-inte-tanka-mig-en-vackrare-karleksdikt-an-denna-begravningsblues/

Du Ika, fin blogg du har!
Har varit inne och kikat lite grand.

Ha det gott och var rädd om dig!

Av Kaela - 17 september 2008 20:59

 



Stanna alla klockor, stäng av din telefon,
tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,
täck över pianot och låt kistan bäras ut
till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.

Må flygplanens klagan betyga vår nöd
där de ristar sitt budskap i skyn: "Han är Död",
klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,
låt polisen bära svarta handskar av sorg.

Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,
min arbetsvecka och min söndagströst,
min dag, min afton, mitt tal, min sång;
jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.

Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.
Montera ner molnen och ta isär solen sen,
sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll;
ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.

Wystan Hugh Auden, 1907-1973
Tolkning: Bengt Jangfeldt

Av Kaela - 17 september 2008 20:58

En extra kram till dig eva. Det behöver man när omständigheterna har vassa tänder och livsvindarna blåser snålt.

Kram och du- var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/15/954701-tack-for-avtryck-eva/


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards