Alla inlägg den 27 november 2008

Av Kaela - 27 november 2008 20:41


"Anarki är ett land där kungen är drottning."
Lisa 7 år

Av Kaela - 27 november 2008 20:34

 

Om det någon gång är möjligt att våga,

att göra skillnad,

att ge sig på något som är värt att göras

Så är det NU.

Inte nödvändigtvis med något speciellt syfte

utan för att det får ditt hjärta att bulta litet hårdare,

någonting som ger dig inspiration,

någonting som är din dröm.

Du är skyldig dig själv

att få dina dagar här på jorden att bli betydelsefulla.

Av Kaela - 27 november 2008 19:04

ja det är en underbar söt liten visa...som gärna stannar kvar och man går och nynnar den under dagen!


Var rädd om dig och ha det gott!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/11/27/1144818-jag-ger-dig-min-morgon-fred-akerstrom/

Av Kaela - 27 november 2008 06:13

Godmorgon låter jag Fred Åkerström önska er alla idag!


Av Kaela - 27 november 2008 06:05


En man fick chansen att träffa Gud och där få en fråga besvarad. 
Han bad Gud att förklara skillnaden mellan himlen och helvetet.

Gud tog honom först till helvetet.
De kom in i ett rum där mannen kände den ljuvligaste doft av mat.
Han såg en stor gryta över en eld och människor som stod runt omkring.
Det konstiga var att människorna runt grytan såg eländiga och svältfödda ut.
Alla hade mycket långa skedar som räckte ända ner i grytan, men på grund av
att skedarna var så långa, lyckades de inte få upp någon mat till sin egen mun
så de dog sakta av svält.

När de sedan kom in i himlen, kom de till ett likadan rum med samma ljuvliga doft,
en gryta med stuvning och människor med lika långa skedar. 
De som stod runt grytan såg välnärda och glada ut. De skrattade.

Mannen frågade Gud, Hur kan det vara sån skillnad?

Enkelt svarade Gud, här har de lärt sig att mata varandra.


"Jag går igenom den här världen en enda gång så varje god sak jag kan göra mot dem jag möter - låt mig göra det- för jag kommer inte den här vägen igen.”

 Stephan Grellet

Av Kaela - 27 november 2008 05:59

Efter en en bild av ett samkönat par vid ett matbord i en av IKEAS annonser hotar katoliker i Polen att bojkotta varuhuset.

Finns det inte viktigare saker att bråka om?
Våld och korruption.
Jag kan hitta hur mycket som helst på en kort stund som upprör mig så att jag skulle kunna tänka mig att delta i aktioner.Och det tror jag det flesta av oss kan.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=160504

Av Kaela - 27 november 2008 05:52

har vi i Sverige blivit så självcentrerade och så noggranna med att var och en ska sköta sig själv, får sköta sig själv att vi inte ingriper när vi ser en medmänniska i nöd.

Visst är det viktigt med individualism - att låta var och en styra sitt liv så som just han eller hon vill ha det.

Men det är defintivt inte läge att tillämpa de tankarna när vi ser någon i nöd.

Någon som blir överfallen på gatan....vad gör vi...tänker vi att det var tur att det var han som drabbades och inte jag och smiter runt närmaste hörn?
Eller lägger vi oss i?
Alla är vi ju inte stora och starka och kan gå fram och slå ner angriparen.

Men alla kan vi göra något.

Kalla på uppmärksamhet, ringa polisen.
Om vi inte är så fyllda av människokärlek att det driver oss att ingripa så bör vi ju i alla fall tänka: "Det kan vara jag som behöver hjälp imorgon"

En panel i Alby har diskuterat frågan.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=160551


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards