Alla inlägg under januari 2009

Av Kaela - 15 januari 2009 06:12


 


Du blir
aldrig så fattig


att du inget
har att ge


och aldrig
så sorgsen
att du inte kan le


Aldrig blir du
helt ensam


någon är din vän


Natten
är snart över
och solen


lyser igen
Kaela

Av Kaela - 15 januari 2009 06:08

Den som vill bli lycklig ska inte lägga an på att öka sina tillgångar

utan på att begränsa sina krav.

Platon

Av Kaela - 15 januari 2009 05:57

 


En man hade under sina år arbetat hårt och byggt upp ett stort företag.

På gamla dagar blev han sjuk och fördes till sjukhus.

När han närmade sig slutet kallade han till sig sina tre söner och gav dem följande utmaning.

En av er kommer att få ärva mitt företag. För att se vem som förtjänar detta får ni här 20 kronor var. Köp nånting som kan fylla detta rum från hörn till hörn. Ni har tid tills ikväll på er att klara uppgiften.

När första sonen kom tillbaka på kvällen frågade fadern vad han köpt för sina pengar.

Jag åkte till min väns bondgård och köpte två balar med hö. Sonen gick ut och hämtade balarna och började kasta upp höet i luften. Under några sekunder var rummet fullt med hö, men efter en liten stund hamnade allt hö på golvet och rummet var långt ifrån fullt från hörn till hörn.


Sedan kom den andra sonen och visade vad han köpt.

Jag köpte två säckar med bomull för mina tjugo kronor.

Han tog bomullen och kastade upp den i luften. Precis som med höet hamnade dock all bomull på golvet och fadern var inte nöjd.


Så kom den tredje sonen och fadern frågade vad han gjort av sina pengar.

Först växlade jag de tjugo kronorna till fyra femkronor. En av femkronorna gav jag till en person som behövde dem mer än jag.
Sedan köpte jag en korv och för den sista femkronan köpte jag två saker.

Sonen släckte ljuset i rummet, stoppade ner handen i fickan och plockade upp ett ljus och en ask tändstickor. Han tände ljuset och hela rummet badade i ljus.


Av Kaela - 15 januari 2009 05:53

De ser fram emot sina barn....även om läkare har svårt att tro att de ska överleva förlossningen.

Såg faktiskt ett TV-program med ett siamedsiskt tvillingpar där det var just så...två huvuden och en kropp.

De var i 16 års pldern, bodde i USA vilket gjorde att de redan tagit körkort.

Så vitt man kunde se mådde de bra och gillade livet.

http://www.alltombarn.se/barnhalsa/deras-barn-har-tva-huvuden-men-delar-pa-en-kropp-1.20768

Av Kaela - 15 januari 2009 05:47

I Frankrike och USA varnar forskarna för TV-tittande för barn under två år.

De anser att barnet kan ta skada.

Isåfall skulle jag vilja påstå att varenda människa från 50-talet och framåt (när TV:n gjorde sitt intåg) är skadad.

För nog är det så att kvällarna med bebis lätt tillbringas framför TV:n

Dessutom tycks vissa bebisar golla det.

Nu betyder ju inte det att det inte är skadligt....tyvärr föds vi ju inte med en inbyggd spärr mot det som skulle kunna skada oss.

En svensk forskare anser dock at de rapoorter som finns är för knapphändiga.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/14/1284956-pixie-pa-babysim-10-manader-gammal/

Av Kaela - 15 januari 2009 05:44

Fina bloggar ni har!


Ja det är klart att mormor som är jag tycker att hon är hur go som helst lilla Pixie!

Ha det gott och var rädda om er!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/14/1284956-pixie-pa-babysim-10-manader-gammal/

Av Kaela - 15 januari 2009 05:42

Nej Nilla det är sant...när man antagit och klarat av utmaningen då mår man BRAAA!

Fin blogg du har!

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/14/1282896-att-ta-risker-ar-nodvandigt/

Av Kaela - 14 januari 2009 19:28

 Vilket stort badkar-bäst att hålla hårt i ankan

 kan ju smaka lite på den också

Att vara under vatten är kul


Visst är hon ljuvlig min lilla dotterdotter...en tjej som glatt tar för sig av livet!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards