Alla inlägg under oktober 2009

Av Kaela - 23 oktober 2009 05:34

Vilken tur att Rebecca Har lagt in bilder på lilleman!

Och med den äran skött bloggen!


Kom sent igårkävll hem från konferensen - jättetrött är jag just nu.

En verkligt bra konferens - och ändå är det skönt att vara hemma!


Av Kaela - 21 oktober 2009 08:19

Den som till äventyrs vill se fler bilder på familjens nyaste tillskott kan gå till hans mammas blogg, här


  

Av Kaela - 20 oktober 2009 12:14

Vad är motsättningen mellan det här spädbarnet och de barn som dör av svält, Predrag? OM detta barn hade krossats under det framrusande tåget, hade då ett enda annat barn räddats från svält därigenom? Är det inte dessutom så att det vore ganska förmätet av oss att luta oss tillbaka och invänta änglahjälp till jordens svältande barn, när det faktiskt är så att makten att hjälpa dem ligger i våra egna händer? 


Jag lider med dig, eftersom jag förstår att den som hör om att ett litet barn överlevt en olycka, och som reaktion därpå känner ilska och bitterhet, i själva verket mår mycket dåligt. Därför vill jag avsluta det här svaret till dig med en önskan om att du en dag ska komma att må bättre, att du en dag ska kunna höra en glad nyhet och inte känna smärta och bitterhet, utan istället glädjas. Må livet en dag le mot dig, och du kunna le tillbaka! 


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/16/2087141-bebis-hade-anglavakt-skrivet-av-rebecca/#kommentarer

Av Kaela - 20 oktober 2009 12:09

Tack! En mycket söt systerson verkar jag definitivt ha fått. Men jag får dessvärre vänta till nästa vecka på att se honom "live".


http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/19/2097096-forsta-bilden-skrivet-av-rebecca/

Av Kaela - 19 oktober 2009 16:35

Eftersom mamma är på konferens, får jag äran att lägga in första bilden på nytillskottet på familjeträdet här.



  

Av Kaela - 19 oktober 2009 12:48

  

ÄNTLIGEN!!!

En liten kille! 3 210 gram med mörkt hår var allt den lycklige nyblivne fadern lyckades samla sig till att meddela.

Namn är inte bestämt.

Men jag vet att de har varsitt namn!

Så - som den nyblivna pappan sa: den fighten börjar nu!

  

Tack för alla hållna tummar!!!


Av Kaela - 19 oktober 2009 11:20

  

Jag kan tala om för er som väntar med mig- att jag hitintills inget hört om huruvida barnbarnet anlänt.

Om jag inte hör något före klockan 13.00 kan jag få svårt att gå in de närmaste dagarna.

Skickar alla varma tankar till min dotter som nog är orolig där hon ligger och väntar på sitt planerade snitt.

Gissar att de kallat många på en gång - och så tar det tid.

Vet inte hur det är med internet-tillgången där jag ska vara.

Jag hoppas att det ska vara över innan dess - så jag får komma in och utropa:
Ett barn är fött....jag är mormor igen!


Av Kaela - 19 oktober 2009 11:13

  






Jag vandrar
genom dina ögons portar
under givna tankars tak
längs svindlande tankegångar


vågar jag kasta mig
handlöst ut





med ljuset snett fallande
bakifrån
kommer jag kanske


att våga se


det jag blundar för

 

Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards