Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Kaela - 15 oktober 2009 19:53

ja en bra och mycket intensiv dag har jag haft.

Nu är det kväll och jag är trööööött!

Men de flesta plikter är undanstökade så det gör ju inte så mycket!

 

Bra att du dras hit - ser dig gärna här!

 

Ha det gott Emma - och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/15/2082732-saliga-ar-de/

Av Kaela - 15 oktober 2009 19:51

Kanske har vi inte samma Gud.....

Jag för min del instämmer med Christina Löwenstam


 

Jag tror på en Gud, som är helig och varm,
som ger kampglöd och identitet,
en helande Gud som gör trasigt till helt,
som stärker till medvetenhet.

ag tror på en Gud, som gråter med mig,
när jag gråter så allting är gråt,
en tröstande Gud som kan trösta likt den,
som väntar tills gråten gått åt.

Jag tror på en Gud, som bor inom mig
och som bor i allt utanför,
en skrattande Gud som vill skratta med mig,
som lever med mig när jag dör.

Ha det gott Karl och var rädd om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/14/2079218-samkonade-vigslar-i-en-frikyrkoforsamling/

Av Kaela - 15 oktober 2009 19:48

Om kärlek är dåraktig har du rätt Anders!

Annars inte!

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/14/2079218-samkonade-vigslar-i-en-frikyrkoforsamling/

Av Kaela - 15 oktober 2009 06:21

  


... visar förståelse för mina stapplande steg.
...  har insett att mitt öga börjar bli grumligt
         och mina tankar ibland lite tröga.
...  förstår att mitt öra måste anstränga sig för
         att fatta allt man får höra.
...  förstår att min uppmärksamhet kan svikta
         och som därför aldrig säger: "Det där har 
         du nyss berättat  för mig". 
...  med ett vänligt léende stannar upp en stund
         för att prata litegrann med mig.
...  förmår återkalla minnen från flydda dagar.
...  låter mig känna att jag fortfarande är älskad
         och inte alldeles övergiven. 
...  i sin godhet hjälper mig igenom de få dagar 
         som återstår för mig och som flyttar undan 
         några stenar från den sista biten på min väg
         till mitt eviga hemland.


Ur boken. "Ett steg i taget"

Av Kaela - 15 oktober 2009 06:13

  



Det som gör livet så värdefullt är att det aldrig kommer tillbaka!

Okänd tänkare


 

Av Kaela - 15 oktober 2009 06:06

  


Det borde finnas någon soppa

som kunde åldrandets framfart stoppa

och gärna krydda lite lätt

med tur att tippa tretton rätt.

Tänk om det fanns en karamella

som gjorde människor så snälla

att varje gång dom bet en bit

så lät de bli att snacka skit.

Kan ingen tillverka ett klister

som lagar nerver när det brister

och lagar synen på en del

som bara ser varandras fel.

Poeten okänd för mig

Av Kaela - 15 oktober 2009 05:47

Trots att inget riksdagsparti stödjer kravet på aktiv dödshjälp motionerar nu sex riksdagsledamöter om att det ska införas i Sverige.

Jag tror att våra läkare än idag svär läkareden (läs den här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hippokrates_ed) och även om den redan överträds så blir den helt inaktuell om läkare ska skriva ut sömnmedel till svårt sjuka och ge instruktioner om hur det ska tas och hur mycket.

I vissa fall till och med ge en dödlig injektion eftersom personen inte är i stånd att själv avsluta sitt liv.

Vi har kommit långt ifrån tanken på livets suveränitet och helighet alla redan i och med fosterdiagnostiken som redan i moderlivet ska skilja ut de som har ett handikapp.

Egentligen är jag inte förvånad.

Jag tror egentligen att första steget till både fosterdiagnostik med påföljande abort i de fall där barnet visar sig ha en skada och till diskussionen om dödshjälp togs när aborten blev helt fri i Sverige.

Om man naggar lite i kanten på livets storhet så är det klart att till slut är människan gud och anser sig ha liv och död i sin hand.

 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=189961


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards