Alla inlägg den 2 december 2009

Av Kaela - 2 december 2009 22:06

Tack cyberbug - den kommentaren gjorde mig riktigt varm om hjärtat!

  

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/02/2250388-till-mina-alskade-barn-dikt/

Av Kaela - 2 december 2009 19:34

Säkert finns det många andra som står i kö Johan J- det har du nog rätt i.

Men visst vore det bra om allmänheten fick klart för sig beloppens storlek - eller på vilka eventuellt andra grunder man bereds rättigheten att sända.

 

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/02/2250193-radiotystnad-i-sveriges-kommersiella-kanaler/

 


Av Kaela - 2 december 2009 19:31

Ja du alor - det kan man fråga sig.

Jag är inte helt insatt i hur många  bolag som bjöd men inte fick några frekvenser.

Inte heller vad de bköd heller vad de som fick det bjöd.

Oavsett - det är inte första och kanske inte heller sista gången vi ser denna eftertanke - man har bjudit högre än kalkylken borde ha medgett för att få rättigheten.

 

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/02/2250193-radiotystnad-i-sveriges-kommersiella-kanaler/

Av Kaela - 2 december 2009 15:32

Möjligt att du har rätt mikaelf!

" Den som lever får se" som de sa förr.

 

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/02/2250193-radiotystnad-i-sveriges-kommersiella-kanaler/

Av Kaela - 2 december 2009 14:45

Imorgon - torsdag 3 december är det radiotystnad i samtliga kommersiella radiokanaler i Sverige.

Mellan en och två miljoner svenskar sägs lyssna på kommersiell radio på morgnarna.

Det är en aktion för att påvisa villkoren för de kommersiella radiokanalerna i Sverige.

Bland annat gäller det avgifterna för rätten att sända progam som man anser sig ha fått ett löfte om skulle sänkas.

Nu upplever man att regeringen backar från detta löfte.

Bara att hoppas att aktionen får det genomslag som önskas och behövs.

 

Läs mera här:

 

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/radion-tystnar-i-protest-1.1006428

Av Kaela - 2 december 2009 08:38


  



Under bilfärden genom det frostiga landskap som min väg till jobbet förvandlats till under natten funderade jag en del över våra tankar.

Hur mycket styr de av vårt liv?

Är mina tankar negativa eller positiva?


Ojoj - hur ska jag nu hinna med och kolla mina tankar när jag har så fullt upp.


  


Det finns ett enkelt sätt att göra det genom att lägga märke till hur vi mår. När vi mår bra tänker vi tankar som bildar ljus omkring oss och faktiskt drar människor till sig.

När vi mår dåligt är mycket av  det som omger oss"dålig energi" och - ja till och med mörker.
Varför har tankarna denna makten?

Våra känslor utlöses ju faktiskt genom vad vi tänker.

Våra sinnen är interagerar/samspelar ju oavbrutet med varandra.

Ibland brukar jag i morgonduschen försöka visualisera hur jag inte bara tvättar min kropp utan även mina sinnen.

Så att jag får starta dagen med helt nya tankar....som inte behöver dra med smuts från igår.

 

Försöker fånga lugnet, närvaron och njutningen i nuet.
För varje nu har sin egen njutning.
När stressen kommer krypande efter en stund på jobbet tar jag en "närvaropaus"

Tar en tre minuters promenad- och försöker uppleva varje sak ögonen ser.

Jag lovar att det medför att mycket av stressen släpper.

Korta pauser ger mer än man tror - och "närvaropromenaderna" ger ro i sinnet.

 

 

 

 


Av Kaela - 2 december 2009 06:24

  


Jag tror
att den största gåvan
jag kan tänka mig
att få av någon människa
är att bli sedd av henne,
förstådd
och vidrörd av henne.

Den största gåvan
jag kan ge
är att se, höra,
förstå
och att vidröra
en annan människa

Virginia Satir

Av Kaela - 2 december 2009 06:09


  



Jag bad om styrka...
och Gud gav mig svårigheter för att göra mig stark.
Jag bad om visdom...
och Gud gav mig problem att lösa.
Jag bad om mod..
och Gud gav mig faror att övervinna.
Jag bad om kärlek..
och Gud gav mig människor i nöd att hjälpa.
Jag bad om välgång..
och Gud gav mig muskler och hjärna till att arbeta med.
Jag bad om välgång..
och Gud gav mig möjligheter.

Jag fick inget jag ville ha
Jag fick allt jag behövde.

 

Vet ej skaldens namn

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards