Alla inlägg den 11 december 2009

Av Kaela - 11 december 2009 13:51

Ja vi är här av en orsak - det är jag övertygad om.

Samtidigt som varje händelse och omständighet, och varje människa vi möter har ett ärende till oss.

Det är alltid vi som väljer själva.


Ha nu en riktigt fin helg.

 

Kram

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/11/2280453-ensamhetens-bot/

Av Kaela - 11 december 2009 06:20


  

 

 

Plötsligt tappar jag
mina mödosamt
genomlevda år


och alla erfarenheter
som givit mognad


av din lilla hand
sluten om mitt finger


och av ditt ivriga lilla
ansikte


när du plötsligt
släpper taget


böjer dig ner
och reser dig


med en sten i handen


fiiiin
säger du


och blåser bort
mina år
med ett enda ord

Kaela

Av Kaela - 11 december 2009 05:59

  

 

Massor av människor är ofrivilligt ensamma.

Även om de har människor omkring sig upplever de en inre ensamhet.

Ibland kan man höra uttalalanden som pekar mot att det skulle vara starkt att vara ensam.

Men det tror jag alla eller de flesta som upplevt ensamheten inte är beredda att hålla med om.
Men hur bryter man sig ur ensamheten?

Jag tror det finns en kungsväg och den heter-att se till att man behövs.

Ta för vana att alltid fråga dig själv: ”Hur kan jag hjälpa till?” istället för: ”Vad tjänar jag på det?”. Uppmärksamhet, tid, kärlek, uppmuntran och omtanke.

DU har massor att ge till din omgivning- hela ditt inre är en skattkammare till andra människor gör mig själv lycklig hur bakfram det än kan låta.


Vänner skapar vi enklast genom att börja hjälpa och ge uppmärksamhet till andra människor. Det enda som krävs för att vi ska dra människor till oss och knyta band med dem, är att vi bryr oss om varandra i tanke och handling.
Om du räcker ut din hand kommer du att upptäcka att många händer räcks mot dig.

 


 


 


Av Kaela - 11 december 2009 05:51

  


Det gör inget om vägarna är krokiga

bara man har ett bra mål.

Annika

Av Kaela - 11 december 2009 05:35

Har du en liten människa i din omgivning som du ska ge julklapp till och tvekar mellan nallen och bilen?

"Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli" säger ordspråket- så vill du medverka till flera läshungriga så ge en bok.

 

Här hittar du tips för barn mellan 1-3 år.

http://www.alltombarn.se/barn/bocker-1.30560



Av Kaela - 11 december 2009 05:29

Allt oftare är polisbilar inblandade i krockar- och dessutom är det ofta föraren av polisbilen som agerat så att kollisionen blev ett faktum.

Skadekostnaden för bilar och personer åren 1997-2007 ligger på 300 miljoner kronor.

Drygt 1700 poliser har skadats och två så illa att de avled.

Att köra en bil under utryckning ställer förstås stora krav på kunniga och rutinerade förare - men något överrasknade kanske, så sker hälften av olyckorna vid vanlig patrullkörning.

Nu ska en ny utbildning som gör poliser till bättre förare starta och man får hoppas det för med sig förbättringar.

 

Läs mera här:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/allt-fler-polisbilar-krockar-1.1011928



Av Kaela - 11 december 2009 05:17

Roligt att du gillar min blogg.

Nej, jag tjänar inga pengar på min blogg Roliga filmklipp - men det är inte drivfrjädern heller.

 

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/10/2277035-dagens-kloka-ord/


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards