Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Var din egen bästa vän när allt känns fel

Av Kaela - 15 mars 2010 06:09

  

 

Att känna sig otillräcklig handlar  om att inte inse sitt eget värde.

Istället för att tänka: "Jag duger som jag är! Jag räcker till det som är viktigt, till det som jag valt.

Visst får vi alla dagar då vi känner oss  misslyckade .

När vi inte hinner.

När vi inte orkar.

Då gäller det att inte straffa sig själv. Inte tänka fel tankar om sig själv. Då gäller det att vända på tankarna och tänka på hur tacksam man är för allt, inse att ens värde inte sitter i det man gör - utan för den man är.

 

Tänk efter ett tag.

Om din vän kom till dig och beklagade sig över hur oduglig och fullkomligt fel hon/han är.
Vad skulle du göra då?

Hålla med?

Nej det tror jag inte.

 

Du skulle krama om och berätta hur mycket din vän betyder för dig.

Hur stark hon/han är.
Hur fina tankar och hur mycket kärlek det bor i henne/honom.

 

Får du en dålig dag när du känner dig helt oduglig (för det får vi alla ibland).

Behandla då dig själv som din egen bästa vän.

Krama om dig själv och berätta för dig själv hur värdefull du är.

Ta ett varmt bad eller vad du nu längtar efter.....och inse att du äger massor av fina styrkor - att du är en värdefull person.







 
 
night

night

15 mars 2010 06:22

oj.. detta var ngt precis jag behövde till att läsa.. bara trillade in här på din blogg.. så.. skuttar vidare och tar med mig dina ord här.. hoppas du får en fin dag!

http://nightsoulz.bloggplatsen.se

 
sofie

sofie

15 mars 2010 20:15

Vad duktig du är på att skriva! Det är precis vad man behöver.. man behöver ju faktiskt sig själv ibland och det är nog viktigt att kunna vara sin egen bästa vän ibland. Alla har dåliga dagar ibland precis som du skriver.
kram på dig! kika gärna in på min blogg

http://www.shopaholic.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards