Alla inlägg den 1 november 2010

Av Kaela - 1 november 2010 19:53

Jeppe Gustafsson i Eskilstuna var för en tid sedan nära att bli hemlös.

Att det har satt sina spår förstår man när man får veta att han startat en insamling av kläder och hygienartiklar och pengar till kyrkans natthärbärge där hemlösa kan få en säng att tillbringa natten i.

Vi behöver många som Jeppe - som kan drivas av insikten av vilken tur de själva haft till goda handlingar för medmänniskor med mindre tur.


Källa Dagen

Av Kaela - 1 november 2010 19:47

Tidigt i morse öppnade sig marken i den tyska staden Schmalkalden.

Experter menar att det är rörelser längre ner i jorden som påverkat och fått till resultat att jorden försvunnit och att en krater bildats.

Med tanke på det som skett skulle jag vara aningens rädd om jag bodde i Kiruna eller Malmberget där orter och gruvgångar bör ha underminerat marken en hel del.

Kanske är det precis så i många städer med gruvor nära.


Källa: Dagens Nyheter

Av Kaela - 1 november 2010 06:08

  



Jag behöver Dig

som vårbäcken behöver rännan
för att kunna porla

som blommorna behöver solen

jag behöver Dig
som örnen behöver vinden
för att kunna breda ut sina vingar

som vattnet behöver kannan

och stjärnorna kosmos

behöver jag Dig

jag är penseln
Du är målaren
jag är strängen
och Du är harpospelaren

jag behöver Dig
som leran behöver krukmakarens händer


som låset behöver nyckeln

som skeppet behöver sitt roder
och korallerna ett hav... 


................ behöver Dig


Kaela

Av Kaela - 1 november 2010 05:56

  



Livet är verkligen ett mirakel och jag har alltid retat mig på folk som säger att man ska "skaffa" barn precis som vilken vara som helst.


Det är en gåva att få barn och ett enormt ansvarstagande att bli förälder. Känslan av att vara mamma eller pappa är något man aldrig kan läsa sig till. Det är en djup längtan som styrs av krafter som är större än oss själva.


Tänk på  alla de par som köper ägglossningstest och lever på hoppet att mensen ska utebli, alla dem som spenderar tusentals kronor på fruktlösa IVF-försök.


Visst förstår man  de som försöker uppfylla de stränga kriterierna för att bli adoptivföräldrar, de som letar efter äggdonator eller surrogatmammor i ett sista försök för att bli föräldrar.

Kanske är det bara den som inte får det efterlängtade barnet som i sanning förstår värdet av att få barn.

Av Kaela - 1 november 2010 05:48

Nästan var tredje person skulle vilja ge ut en bok!

Det låter hoppfullt.

Tänk om alla också gjorde det!

Varje liv är ju en roman - och alltför många blir oskrivna!


Källa: Dagens Nyheter

Av Kaela - 1 november 2010 05:44

  







 

 

 

Var aldrig rädd för skuggorna.

De innebär bara att ett ljus lyser i närheten.

Okänd tänkare


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards