Direktlänk till inlägg 5 november 2011

...snart är det jul

Av Kaela - 5 november 2011 14:21

  Nu närmar sig julen och alla kära besvär....men vad ska man ge....

I vår familj har vi haft önskelistor - men jag kommer inte att varke ta emot eller ge någon sån.

Det blir ju lite av en beställningslista.

Och det blir betydligt mycket roligare att handla utan beställningslista - och faktiskt också för mottagaren - mer än en grej, någon har funderat på vad jag vill ha.


Nu har jag snurrat runt lite på nätet för att få igång hjärncellerna och hittat en del kul saker.


Eller vad säger du om den här mysiga matlådan - till den som ska ha låda med sig till lunchen varje dag

Legomatlådan hittar du här


 



Eller varför inte en liten uggleväska till en klok flicka


 

Denna söta väska hittar du här


En liten kille - eller en större - skulle kanske gilla att få en radiostyrd helikopter...


 


Den köper du här


Detta är bara ett par tre exempel på vad man kan hitta på nätet.

Man kan förstås ge böcker och då är ju Adlibris eller Bokus bra sajter att besöka (Det finns många flera. Även detta är bara ett par exempel.

Och där behöver man inte vara ute alltför långt i förväg.

Det går ganska snabbt att få hem böckerna man beställer.

 
 
Kristina

Kristina

5 november 2011 23:21

Vi har pratat om det idag, vad vi ska köpa till barnen.
Min son tyckte att vi skulle göra något roligt med dom istället.
Vi brukar göra lite roliga saker och det är alltid uppskattat.
Jag vet att mitt barnbarn Lova vill gå på teater.
Vi ska kolla upp och se vad vi hittar.
Kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

6 november 2011 00:13

Det är nog kanske de allra bästa julklapparna - upplevelser tillsammans!

Önskar dig en fin söndag med en stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards