Alla inlägg den 28 november 2011

Av Kaela - 28 november 2011 21:49



Godnatt säger jag till DIG - och du - det är så - en vän som DU - är det finaste någon kan få.....

Av Kaela - 28 november 2011 20:06

I Dagens Nyheter läser jag att det kommer en lag på att alla katter ska registreras.

Och att katter som flanerar omkring på egen hand måste vara kastrerade.

Båda delarna välkommet - och borde självklart införts för länge sen.


Katter som ingen riktigt vill ha eller tar ansvar för och som är okastrerade blir marodörer på olika sätt.

Och att en katt är registrerad ställer ju krav på ägaren att se till att den får den omsorg och mat den behöver hemma.

Eftersom ägaren ju då går att spåra.


Jag älskar katter - men den kärleken har prövats hårt de senaste tre åren då våra grannars kattbestånd snabbt växt från en tio okastrerade katter.


Och jag tror det är fler än jag som plågats av liknande grannars idéer om katthållning.

Det drabbar ju lätt katterna när alla grannar ser rött så en katt sneddar över tomten.

Ett normalt sett välkommet besök blir invasion när katterna är så många.


Av Kaela - 28 november 2011 05:57


    


Ty lovsångens tid är här,
då kan tvivlaren vila.
Och gryningen är här,
då skall daggsånger viga vår ros.

Att en gång ha druckit ur källan
som heter begynnelsens tro
det är att ha levat i daggen
då åkrarna ännu var ängar,
blomstervaggande,
solstrimmigt svala,
orört vackra i hjärtats dal.

Harry Martinson

Av Kaela - 28 november 2011 05:47


 


Det finns bara två sätt att leva sitt liv.
Det ena är att leva som om ingenting är ett mirakel.

Det andra som om allting är ett mirakel.


Albert Einstein

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards