Alla inlägg den 3 november 2011

Av Kaela - 3 november 2011 13:10

I Svenska Dagbladet hittar jag en sån där artikel som bara får mig att fundera över forskares slutsatser.

När man får fram uppgiften att den lägre utbildade mannen i ett mindre kvalificerat arbete är sjukskriven tre gånger så ofta som chefwen.

ja, då får jag bara lust att säga: Skicka ut chefen ett halvår på den mannens jobb som alldeles säkert är tungt.

Eftersom det nästan uteslutande är så att okvalificerade jobb är lika med tunga jobb.

Jag är övertygad om att "chefen" kommer att få lov att ta ut en sjukdag någon gång för ond rygg!

Av Kaela - 3 november 2011 11:20

Den underbara visan Lyckeliten som Birgitta hittat texten till....här på norska- särskilt tillägnad Birgitta av mig


Av Kaela - 3 november 2011 08:53

Alla spädbarn i Sverige vaccineras inte mot hepatit B trots att det finns 400 miljoner människor världen över beräknas vara smittade.

Dagens Nyheters artikel kanske kan bli ett slag i debatten som får det hela att röra sig mot en allmän vaccination.

Sverige är ett av få länder som inte har allmän vaccination mot hepatit B av spädbarn.

Dels rör vi oss redan mycket i världen och det är nog en trend som kommer att bestå - andra människor kommer hit - och dels kan man ju få smittan på andra sätt.

Så utan tvekan är det mer än hög tid att vi i alla fall skyddar de minsta.


Enligt Läkartidningen 2008.11.28 hade Riksstämman tänkt sig att det redan skulle vara infört av vad jag kan utläsa i den artikeln.

En allmän vaccination skulle hamna på ungefär 20 miljoner. Mycket pengar men det är ungefär vad 5-6 genomsnittsvillor kostar idag för att få en jämförelse.

Av Kaela - 3 november 2011 06:05


 


Lycklig den som inte sörjer vad han saknar men som gläds åt vad han har.

Demokritos

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards