Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Gör skillnad idag - visa den tacksamhet du känner!

Av Kaela - 8 mars 2013 08:08

 
 
 
Hur ofta har du inte känt tacksamhet för något eller någon men aldrig sagt det till den det gäller?
 
Tror du att personen redan vet om det?
Isåfall är den personen tankeläsare- och dem är det inte så gott om!
 
Tänk bara på  städerskan på jobbet.
Kanske får hon aldrig veta att hon gör ett bra jobb men hon får genast höra  om hon glömt att torka av en bänk eller tömma en undangömd papperskorg.
 
Tänk om vi alla i dag - på Internationella Kvinnodagen skulle besluta oss för att tacka städerskan på vårt arbete - kanske ge henne en ros.
Hennes arbete är ett av de allra viktigaste på våra jobb.
 
 
Pröva att tacka henne (eller honom) och berätta hur skönt det är att det är så fint omkring dig.
Eller säg tack till din arbetskamrat!
För att han/hon är en god vän och en trofast kompis.
I de flöesta fall är det ju så!
 
 
 
Vi påverkar också oss själva när vi gläder andra genom att visa vår tacksamhet.
Det händer något inom oss som gör oss väl till mods.
 
Så gör något gott för någon annan, för världen och för dig själv idag!
 
Visa din tacksamhet!

 
 
Spanaren

Spanaren

8 mars 2013 11:50

Försöker att tala om så mycket det går när jag känner av tacksamhet till någon. Usch här kommer jag och klampar på när du har städat så fint bruakr jag säga till en städerska i ett hyreshus i stan. Nu är den porten låst så nu kan jag inte säga det mera till henne ;.)

Försöker också med att sända tysta tankar av tacksamhet till olika personer eller händelser.

Ingen är felfri ... så säkert har jag glömt av någon ... men jag försöker i alla fall att se mina medmänniskor.

Bra uppmaning/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

8 mars 2013 18:39

Vilken tur att ingen av oss är felfri och fullkomlig.
Det skulle vara en oerhört jobbig människa tror jag i så fall.
Det är våra fel som i alla fall delvis - gör oss mänskliga.

Kram och du - ha en riktigt skön helg!

 
Kristina Nygren

Kristina Nygren

8 mars 2013 16:43

O vad fint skrivet, tänker på det ibland, just då det gäller städerskorna på vårt jobb, vissa ser dem inte, jag brukar alltid heja och småprata med dem, det gäller alla vi möter att tänka på hur vi är själva och ett lite leende betyder så mycket
kram och trevlig helg :)

http://www.kickilinanygren.blogg.se

Kaela

8 mars 2013 18:38

Ja det är så sant Kristina.
Ett leende och ett uppskattande ord lyfter hela dagen.
Jag brukar ibland leka med tanken att alla städare skulle strejka.....uj då skulle vi se vad de uträttar!

Önskar dig också en riktigt skön helg med en kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards