Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Kaela - 7 oktober 2013 17:09

 



Just nu pågår kurs på Frivilligcentralen för nya frivilliga som lär sig hur man kör en rullstol - och hur man tar bort och sätter dit fotstöd med mera...med mera.


Kaffepaus i lärandet på bilden!


Underbart att se alla goda viljor

Av Kaela - 7 oktober 2013 11:00


 




Om jag ska önska dig
det bästa

då önskar jag dig inte
ett liv utan sorg

jag önskar dig
att ditt arbete

ska ge dig tillfredsställelse

jag önskar dig innerligt
välsignelsen

att det ska spira
i dina fotspår

så att de som kommer efter
kan äta sig mätta

jag önskar dig

bröd till din kropp
och din själ

och att blommorna inte
ska saknas

mellan grästuvorna
längs vägen du går

jag önskar dig
att vara som ett träd


som sträcker rötterna
mot bäckens flöden

att slippa törsta
utan leva i flödet

jag önskar dig humor
och nåden
att förstå ett skämt

så att du får le
och ge ditt leende vidare

inte att du ska få tillbringa
ditt liv
ostörd av människor

men att din själ
får vara ett stilla vatten

för någon

att spegla sig i

jag önskar dig
att kunna bortse

från oförrätter
och dumma människor

och så vill jag önska

dig ögon som ser
när du möter ett under!


Kaela

Av Kaela - 7 oktober 2013 08:45

Funderar när jag läser notisen i LT om en person som blev bestulen på 200 000 kr gömda i bostaden - varför i allsin dagar ha så mycket pengar i sin bostad när det finns banker?


Här är notisen

Av Kaela - 7 oktober 2013 05:48

 



En ny morgon - en start på en ny arbetsvecka

Utanför fönstret är det mörkt och det känns långt till nästa helg!


Gissar att det inte bara är jag som drabbas av den tanken när måndagsmorgonen gryr.

Men - det är ju i vardagen vi tillbringar det mesta av vår tid och det är där vi måste hitta stunderna som förgyller tuffa arbetsveckor.

Och de finns!

Vi måste bara ha öppna ögon.

Önskar DIG en härligt skön ny arbetsvecka!



Av Kaela - 7 oktober 2013 05:00

Idag är det måndagen den 7 oktober och Birgitta och Britta har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


Det finns 173 102 kvinnor i Sverige som har förnamnet Birgitta.

Av dessa har 41 106 namnet Birgitta som tilltalsnamn.

Birgitta är ett namn som härstammar från det ketliska namnet Birgidh som betyder den höga.

Har funnits i Sverige sedan 1253.

Historiska personer som burit namnet: Birgitta Birgersdotter, 1303 - 1373,

Den heliga Birgitta, helgonförklarad 1391.


Och 15 150 kvinnor som har förnamnet Britta.

Av dessa har 7 970 namnet Britta som tilltalsnamn.

Britta är en svensk kortform av Birgitta som härstammar från det keltiska namnet Brigidh som betyder den höga.

Har funnits i Sverige sedan 1502.

Känd person som bär namnet: Britta Marakatt Labba, född 1951, samisk textilkonstnär

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards