Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Kaela - 29 oktober 2013 19:00




 





Som en varm vind
mot mitt trötta ansikte
når mig
doften av Din nåd

suddar ut
de stillastående vägarna

får mina fötter att dansa
mot den hårda asfalten

Jag lämnar skuggorna
och andas min framtid
ur Din hand


Kaela

Av Kaela - 29 oktober 2013 08:43


 


Ingen storm blev det i Östergötland.

Upplever det lite som "i väntan påGodot" Samuel Beckets roman

Jag tror det mesta av stormen har bedarrat i Skåne också.

Även om den ställde till med en hel del elände där.


Tänk så små vi är inför naturens krafter.

Den ryter och vi får snällt huka oss.


Människan är liten.
Men i sin litenhet är hon ändå ett mäktigt storverk.

Det finns så mycket mod och så mycket vilja i människor.

Vilja att bistå och att göra det man kan.


Eller för att uttrycka det som en av våra frivilliga sa i ett samtal när jag undrade var hon får kraft ifrån....att möta ensamheten och sorgen som så ofta är anledningen till att någon vill ha en frivillig...

" Jag får kraft från mötena med människor. Jag upphör aldrig att förvåna mig över vad som ryms i en människa. Ibland när jag går hem tänker jag: ”underbart, där fick jag en ädelsten med mig”.


Nu drar dagen igång här på mitt arbete ....frivilliga kommer och går - och jag känner en djup tacksamhet över att få arbeta med dessa underbara starka människor.


Önskar dig en fin dag idag - oavsett om det stormar eller solen skiner - och glöm inte- du är stark!




Av Kaela - 29 oktober 2013 08:15

Idag är det tisdagen den 29 oktober och Viola har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


I vårt land finns 55 266 kvinnor som har förnamnet Viola.

Av dessa har 3 451 namnet Viola som tilltalsnamn.

7 personer har namnet som efternamn.

Viola är ett ett latinskt namn som betyder just viol.

Har funnits i Sverige sedan 1844.

Historiska personer som burit namnet: Sankta Viola, romerskt helgon, död i Tyrolen år 304.

Viola Gråsten, 1910 - 94 textilkonstnär och formgivare.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards