Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Tänk om vi ibland vågade slänga vuxenheten över bord

Av Kaela - 5 september 2017 16:16

 

   


Igår var jag inne hela dagen för att det regnade.

Imorse regnade det fortfarande.

Men en dag till utan frisk luft  och promenad klarade jag inte.

Tog på mig oömma kläder och skor . för att ta en en lång stadspromenad.

Enligt appen i telefonen har jag gått 5,4 kilomet och tagit 8104 steg.

I parken var det två små lyckliga killar som hade hittat en vattenpuss.

Deras glädje både hördes och syntes och jag kan inte förneka att jag gärna gjort dem sällskap.

Men det skulle se ut det.

En stadgad kvinna ställa sig och hoppa i en vattenpuss och blöta ner både skor och kläder-

Eller - kanske är det synd att vår vuxenhet stänger oss ute från att göra roliga om än lite tokiga saker ibland.

Världen skulle bli bättre - alla skulle må bättre.

Tänk om någon kunde locka Kim Jong-Un och Trump att ta en stund med vattenpusshoppning.

Kanske skulle de kunna prata med varandra sedan?!

Nej så enkelt är det nog inte.

Men drömma kan man ju!



 
 
Ms. W

Ms. W

5 september 2017 17:24

Låter verkligen härligt. Viktigt att kunna ha barnasinnet kvar. Det hoppas jag aldrig lämnar mig.

Men ska väl erkänna att jag också i vuxen ålder stått och stampat hål på is som bildats i vattenpussar! Svårt att låta bli ibland bara...

Läst klart "Pappas pojke" idag och sett att det är författarens födelsedag också...

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

6 september 2017 01:08

Javisst är det viktigt.
Vi behöver detta.
Slänga vuxenheten överbord som jag brukar säga.
Inne i oss bor ju barnet kvar och vill ha kul ibland!
Så det gäller att våga göra bort sig.
Jag tycker ju inte att man gör bort sig.
Man göder bara sin livsglädje och det ska man göra.
Det bästa av det bästa till dig!

 
Ugglan

Ugglan

5 september 2017 20:30

Bra inlägg! Jag brukar själv hålla på att flamsa runt lite och vara barnslig. Gunga i gungor, plumsa runt i djupsnö, gå på nyfrusna vattenpölar, balansera på trottoarkanten eller ta ett medvetet snedsteg i en vattenpöl. När jag gör dessa saker antingen själv eller med tur I sällskap så mår jag så mycket bättre. Jag ler och skrattar antingen för mig själv eller tillsammans med andra. Jag får känna mig ung, nej liten igen. Dessa saker är några av de viktigaste guldkornen jag har i min vardag för att göra mig glad.

http://ugglantalar.bloggplatsen.se

Kaela

6 september 2017 01:05

Tror det är viktigt att få vara liten ibland.
Eller åtminstone känna sig liten.
När vi var små var världen mindre och lättare att förstå sig på.
Våra problem var ofta mindre.
Och vi kände trygghet i de som tog hand om oss.
Om vi hade turen att ha det så!

Allt det bästa av det bästa till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards