Alla inlägg under april 2008

Av Kaela - 25 april 2008 06:33

Ibland är i alla fall jag lite gnällig.

fast jag har så mycket...är så rik.

För en tid sedan gnällde jag av mig till en vän i ett mail och fick följande tillbaka.

Blev lite arg först - men vid närmare eftertanke....

Nu sitter det på mitt kylskåp!


•Om du har mat i kylen, kläder att ta på dig, tak över huvudet och en säng att sova i då är du rikare än 75% av världens folk •Om du har pengar på banken, lite i plånboken och lite slantar i en spargris, då tillhör du de 8% rikaste i världen •Om du vaknade i morse mer frisk än sjuk, då har du det bättre än den miljon som inte kommer att överleva denna vecka•Om du aldrig upplevt krigets fasor, ensamheten i fångenskap, i lidandet av tortyr eller plågan av svält, då ligger du bättre till än minst 500 miljoner människor i världen •Om du kan göra ett kyrkobesök utan att bli trakasserad, arresterad, torterad eller dödad, då är du mer lyckligt lottad än tre miljarder människor i världen •Om dina föräldrar lever och fortfarande är gifta, då är du sällsynt, även i Sverige •Om du håller huvudet högt med ett leende och är tacksam, då är du lyckligt lottad eftersom många kan visa tacksamhet men få gör det •Om du kan hålla någons hand, krama någon eller klappa någon på axeln, då är du lyckligt lottad eftersom du kan göra en helande handling •Om du läser detta är du dubbelt lyckligt lottad eftersom någon tänkt på dig och dessutom, du är lyckligt lottad eftersom två miljarder människor i världen inte kan läsa


Ha en bra dag! Och tänk på hur lyckligt lottad du är.
Av Kaela - 25 april 2008 06:24


Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången.
Martina 6 år

Av Kaela - 25 april 2008 06:17

Att vidareutvecklas är att se framåt och vara nöjd med den dag som passerat.
54024-34

Av Kaela - 25 april 2008 06:16

image2649

Av Kaela - 25 april 2008 06:11

Den
enda smärta
som finns är den
vi själva skapar när vi
försöker undvika våra rädslor.
Genom att sluta fly från det
som vi tror smärtar oss,
befriar vi oss från
smärtan.
Anna Persson
präst i Sv. Kyrkan

Av Kaela - 25 april 2008 06:04


 goodmorningsunrise.gif


En dikt av Lena K. Nilsson så här på morgonen!
Solen skiner och det känns lätt att vakna!


Står här och beundrar dig,

du som gett mig så många ord att skriva.


Ser morgonsolen lysa på din vita stam,

ser din krona skifta i grönt,

grönt som är min älsklingsfärg.


Idag inga vindar ruskar om i ditt hår,

nej, du har det ganska lugnt där du står.


En liten fågel sitter på din arm,

sjunger en trudelutt...

kanske om att det nu är vår!

Av Kaela - 24 april 2008 22:38



Nu ska jag gå isäng och läsa några sidor ur Elisabeth Georges deckare "När ingen ser!

Den är liite trög, men jag älskar Havers- motvalls käringen som ständigt hamnar i delo med folk.

Uppkäftig och befriande ärlig tycker jag!


Sov gott alla kära bloggvänner

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards