Alla inlägg under augusti 2008

Av Kaela - 15 augusti 2008 06:05

Nu kan du kasta dina anti-rynkkrämer och istället lägga rätt mat på tallriken om du vill ha slätare hud.

Undrar hur många miljarder som omsätts i jakten på ett ungdomligare utseende.

Jag har väl lite svårt att förstå varför vi till varje pris ska se yngre ut än vi är.

Som om det vore en skam att bli äldre.

Det är ju oundvikligen något som drabbar oss alla.


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2659300.ab?teaser=true

Av Kaela - 15 augusti 2008 06:01

Vissa namn får man inte ge sina barn...men nu lättar man lite på förbudet!
Man får nu alltså ge sitt barn namnet Morgonrodnad eller annat liknande.
Egentligen är det väl bra att föräldrar får bestämma..och blir det vanligt med ovanliga namn är kanske risken mindre för mobbning...jag vet ju inte om jag skulle velat heta Östfront till exempel.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156594

Av Kaela - 14 augusti 2008 21:47

ja Elisabeth...man kan inte låta bli att fota den skylten.

Detta är ett gammalt inlägg och därför lägger jag ut länken här så alla kan se vilken skylt vi pratar om.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/05/23/731715-en-rolig-vagskylt/

ha det gott Elisabet och var rädd om dig!

Av Kaela - 14 augusti 2008 21:44

Ibland


måste man glömma


tidvisarnas tick tack
tabellernas kolumner


alla recepeten
och de goda råden


Förskjuta exaktheten
en aning


sluta tämja smärtan
med infällda naglar
som rispar
det egna skinnet


skala bort det hårda skalet
så att vingarna
kan veckla ut sig


sparka av sig
skorna som klämmer
och dansa barfota i gräset


och låta livets
gryningsblomma


förföra med sin doft


Kaela

Av Kaela - 14 augusti 2008 09:50

Är det verkligen rimligt och etiskt rätt att missbruksvård ska generera så hög vinst.

En viss vinst ser jag som helt försvarbar så länge den används för att ge bättre vård och snabbare vård.

Men att aktieägarnas bankkontont ska växa på grund av att livet för en del är så svårt att man blir missbrukare - det känns upprörande.

Eller- vad tycker du?

Är jag bakåtsträvare och moralist?

Av Kaela - 14 augusti 2008 09:39

En skiva att längta efter och att skynda sig att köpa.

Jag älskar hennes poetiska texter och hennes röst.

Skivan heter "Solregn

Ett bra presenttips både för att ge till dina vänner - men också för att glädja dig själv med.

Här kan du bland annat köpa den på nätet.

http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=231035


eller här

http://www.libris.se/produkter/27518

Av Kaela - 14 augusti 2008 09:35

Detta glädjebesked läser jag när jag just började försona mig med tanken på att "sommaren är kort, snart så far den bort" och att hösten är på väg.

Gissa om jag blir glad för detta- och bara hoppas, hoppas att de har rätt.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3088388.ab

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards