Alla inlägg under november 2008

Av Kaela - 19 november 2008 05:57

Ju längre jag lever, desto mer inser jag med vilken kraft min attityd påverkar mitt liv.

Attityd är för mig  viktigare än det förflutna, viktigare än utbildning, viktigare än pengar, 
viktigare än omständigheter, viktigare än misslyckanden, viktigare än framgångar, 
än vad andra människor tänker, säger eller gör.

Det är viktigare än uppträdande, begåvning eller skicklighet.

Det kan bygga upp eller bryta ned ett företag … en kyrka … ett hem.

 

Det anmärkningsvärda är att vi har ett val varje dag med vilken attityd vi vill närma oss
just denna dag.

Vi kan inte ändra vårt förflutna … vi kan inte ändra det faktum
att människor kommer att agera på ett bestämt sätt.

Vi kan inte ändra på det oundvikliga.

Det enda vi kan göra är att spela på den enda sträng vi har och det är vår attityd.

 

Jag är  övertygad om att livet till 10% består av vad som händer mig
och till 90% på hur jag reagerar på detta.

Och så är det med dig  …  vi är ansvariga för vår attityd."

Charles Svindol

Av Kaela - 19 november 2008 05:55

En sida där du både kan välkomna små människor till världen, tända ljus för den som lämnat oss och mycket mera....


http://www.lonely-knight.com/index.htm

Av Kaela - 19 november 2008 05:48

Sju av tio som fått denna satsning som innebär en helhetssyn på dem och deras livssituation har ett halvår efteråt fortfarande avstått från droger och kriminalitet.

Samtliga har varit placerade på något av SiS 31 ungdomshem.

SiS betyder Statens Instutionsstyrelse.

En så massiv satsning är kanske det som behövs för att bygga en plattfoprm till unga som hamnat i brott och droger.

Och även om detta är en satsning som kostat mycket pengar så är ju varje ung människa som genom detta lever ett hederligt liv i framtiden en vinst som inte bara ligger i pengar.
En stor personlig vinst som knappast går att överskåda är det ju också att få chansen till ett liv i frihet.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2064119.svd

Av Kaela - 19 november 2008 05:41

Det är nog inte så många handbollslag som har pingstpastorn till mentor....men i Eskilstuna har Guif pingstpastorn Marcus Ardenfors till mentor.

Att kunna få både support i jobbet med laget och någon att prata med - inte så dumt för spelarna.

Om Gud sedan välsignar just det laget mot stora segrar - det vet jag inte- Gud älskar ju alla- men den spelare som har en mentor som både är sportnörd och har kontakt med Gud har helt klart en fördel.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=160210

Av Kaela - 18 november 2008 22:14

 

"Det krävs att 100 byråkrater jobbar i 100 år för att orsaka ett lika stort misstag som en dator kan skapa på en hundradels sekund"    
      - Dental Economics, 1968

Av Kaela - 18 november 2008 22:08


 


Det var en gång en berättelse om en man som stod inför Gud,
med hjärtat bultande av all smärta och orättvisa i världen.
"Kära Gud!" ropade han ut av förtvivlan,
"titta på allt lidande, all smärta och nöd.
Varför kommer du inte till undsättning?"
Gud svarade, "Jag skickade hjälp. Jag skickade dig."

Av Kaela - 18 november 2008 20:51

Vill du skapa uppseende med en annorlunda julklapp.

Här finns en del  att titta på och kanske köpa.


http://www.presentimport.se/presenter.php?gclid=CLKRv6TA_5YCFRyB1QodQ0AkZA

Av Kaela - 18 november 2008 20:45

Barn under femton år bör kunna dömas i domstolNej absolut inte    41.9 %Ja om hänsyn tas till barnets livssituation    19 %Ja absolut    15.7 %ja - men säg konsekvens istället för straff    21.9 %Vet inte    1.4 %

Totalt har 210 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-10-05 12:51

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards