Direktlänk till inlägg 9 november 2012

...hur klarar du den här mörka årstiden?

Av Kaela - 9 november 2012 20:27

 



Då var hösten här igen.

Den svenska sommaren var lika kort som alltid.

Ena dagen var den här och nästa var den som bortblåst i höststormen....regnet...som övergår i snöblandat har nu blivit snö - iallafall på min gräsmatta.

Den del av hösten som jag inte bara tycker är okay - utan som jag rentav älskar ligger redan bakom oss....nu är det de kala grenarnas tid....

Och jag längtar till våren....jag längtar så det gör ont...


Jag kämpar med att försöka älska hösten.

Och det går riktigt bra inomhus med massor av värmeljus,
Doften av kaffe som slingrar sig mellan rummen och glada vänner att prata med.

Men så kliver jag ut i blåsten - i mörkret och i kylan.


Nu får jag ta till allt jag har av positiva tankar för att inte ranla ner i skorna...


Hur är det för dig?

Hur klarar du den här regniga mörka och blåsiga tiden av året?


 
 
Anki

Anki

9 november 2012 23:30

Jag har alltid gillat hösten men det ska vara den med hög klar luft,inte som iår fuktig blåsig regnig.
Tycker väl ifs att alla årstider har sin tjusning.Men som sagt hösten är favorit...när den är som bäst..med mycket svamp ute i backen =).Årets höst läggs till handlingarna och om jag har tur får jag uppleva en bättre höst 2013.

http://mixtillmax

Kaela

10 november 2012 09:23

Den hösten är lättare att älska och finna sig tillrätta i än den våta gråa filt som vi bjudits ut i alltför ofta denna höst.
Tack för att du svarade och för att ditt svar var så härligt!
Kommer tyvärr inte in på din blogg via din länk - och av ditt svar att döma är det en förlust!

Allt gott till dig!

 
Juana

Juana

10 november 2012 07:27

Åh men jag tycker att den är helt okej. Det är nog mkt tack vare att jag gillar väder och naturen i allmänhet. När det blåser njuter jag av naturens krafter som på ett sätt faktiskt bokstavligt talat -rör- vid oss. Älskar när det drar igenom mitt hår, så allt blir trassligt. När det regnar njuter jag av att ta på mig riktiga regnkläder, ryggsäcksöverdrag, gummistövlar och paraply och ge mig ut. Får nån mysig känsla av det- av att det kan vara regnigt och ruskigt omkring mig men jag kan Ändå hålla mig varm och skyddad inom mig, innanför mina kläder. Tycker det är mysigt. På sommaren njuter jag av värmen och alla soltimmar och friheten av längre dagar. På vintern njuter jag av att sakta ner på farten, gå in i vardagslunken och även gå in mer i mig själv, reflektera och bara ta det lugnt i livet. Fokusera mer på att ta hand om mig själv. På sommaren finns det så mycket jag vill göra och ta itu med hela tiden, så vintern är en perfekt paus att bara slå ner på farten & kraven. Jag försöker njuta så mkt det går av nuet helt enkelt, av alla smågrejer som det faktiskt finns att njuta av. Tex tycker jag att alla dessa kala träd som sträcker sig upp mot himlen är otroligt vackra! Grenarna som liknar ett rotsystem men i motsatt riktning liksom. Och de kan man ju inte ens se under sommaren, på det sättet.
Så ja man får väl försöka hitta just det där att alla årstider har sin charm.
Sen är det klart att jag nog också oftast skulle föredra sol framför regn, men det är nog mest för att det är lite brist på den varan här uppe i norr. Fick jag välja så skulle jag ändå föredra Variationer framför nånting annat!

http://Tradkoja.blogg.se

Kaela

10 november 2012 09:20

Tack för ett härligt positivt och långt svar med oerhört mycket visdom i.
DEt är ju precis så.
Vi måste lära oss njuta - lära oss älska...och variationerna vill jag heller inte vara utan.
Glädjen över längre dagar och den första tussilagon skulle aldrig finnas om inte vägen dit varit en lång vinter.
Härlig blogg du har-med många tankar - kommer att återvända dit!

Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards