Alla inlägg den 12 december 2014

Av Kaela - 12 december 2014 21:53

Hamnar i soffan efter en av de intensivaste arbetsveckorna på länge. Tittar på stjärnan och låter tankarna vandra.....SÅ tacksam att jag faktiskt svämmar över.


Jag är tacksam för mitt jobb som jag älskar trots att det ibland suger musten ur mig,,,,,

Jag är tacksam försatt få samordna all den underbara godhet som våra superhärliga 250 frivilliga är kanaler för.


Och jag svämmar över av tacksamhet för alltt jag får lära mig av dessa underbara frivilliga....och av alla härliga fina besökare och bloggvänner här på bloggen.


Jag är tacksam för alla mörka stunder i livet som lärt mig att lycklig är man sällan- men man kan njuta lyckan nu och då, i småportioner som dock är stora nog att kasta ljus över de mörkare dagarna.


 Jag är tacksam för min underbara man, världens bästa livskamrat.

För mina fem fantastiska barn som stått ut med att ha mig som mamma trots alla mina ofullkomligheter.


Hela livet är en gåva -att känna tacksamhet och vördnad inför!



Av Kaela - 12 december 2014 10:00

 

Bilden lånad från Roliga prylar




Känner du någon som fryser - eller är du själv sådan att du vill sätta dig varm och go i soffhörnan.

Då kanske denna "värmare" är något för dig.


Den finns hos Roliga prylar  och du hinner nog få hem den i tid för att lägga i ett paket under granen som du skyndar dig.

Av Kaela - 12 december 2014 08:15


 


Att leva är att vara öppen mot det som möter


Det är inte att  undvika svårigheter som livet möter oss med - och aom man inte tror sig om att klara av.


När vi är igenom dem har vi  lärt vi oss vad vi själva går för.



Först då inser vi, hur mycket vi faktiskt klarar.

Vi vågar ta nya duster med svårigheter....vi växer....blir starkare - och visare......

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards