Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Kaela - 3 oktober 2008 14:00

Och nu är det så länge sedan jag lade ut ett foto på lilla Linnea, min dotterdotter som föddes 28 augustiså nu kan jag göra det utan att verka helt mormors-nördig.

Så här go var hon när hon besökte mormor sist för fjorton dagar sedan.

Och håret ser alltid rött ut på foto vilket kanske ger hopp om en söt liten rödtott.

Säger mormor som drömde om fem rödhåriga fräkniga pojkar med bus i blicken..det fick jag inte- men jag fick de absolut ljuvligaste fem barn jag kunde få!!!!


Men visst- en liten rödtott som barnbarn kanske....


Linnea ska åka hem till Stockholm

Av Kaela - 3 oktober 2008 13:44


Visst är vi

turister

på okänd färd
som reser på enkel

biljett

vars pris
vi bara anar


varje dag

av vårt liv


en avbetalning


Och slutbetald

är resan först

vid tågets slutstation
 

Kaela




Av Kaela - 3 oktober 2008 13:34

Du som kanske vill veta lite mera om Atle Burman kan klicka här:

http://www.refugen.se/andante/roster/


Och här kan du köpa hans bok "Till själens andetag" till troligtvis bland det lägsta pris som du kan få den för.


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173151017

Av Kaela - 3 oktober 2008 13:26


 Både Charles och Penzeln tycks ha fastnat för Atle Burmans dikt som jag citerade här i morse...så jag tänkte bjuda på lite mer av denne ganska speciella poet!



Kärlek är hjärtats berömda förmåga
att vara nåt mer än en pump
kärlek är eld eller tynande låga
som beror på nåt mer än en slump.


Kärlek är kanske det vackraste ord
som språket och ordboken känner
kärlek är bristvara här på en jord
där vi människor sällan är vänner


Kärlek är måndan som motvilligt dagas
och bjuder på vardagens grå
kärlek är dammsugarslang som ska lagas
och bilen som inte vill gå.


Kärlek är arbete, städning och mat
och ungar och urvuxna kläder
kärlek är högtrycks- och lågtrycksklimat
som ger växlande, ostadigt väder


Kärlek är våren då ängarna grönskar
och björken så skönt spricker ut
kärlek är undret vi går här och önskar
ska hända oss själva till slut.


Kärlek är ungdom och gryende dag
en sång som två hjärtan kan skriva
kärlek är kraft av det sällsamma slag
som ett helt universum kan driva


Kärlek är stjärnor som himmelen tänder
när sommarn förvandlas till höst
kärlek är åldrande makarnas händer
som söker varann och ger tröst.


Kärlek är aftonens hemliga bud
och vilan, den sköna och sälla,
kärlek är dagen som gryr hos en Gud
som är kärlekens eviga källa

Atle Burman

Av Kaela - 3 oktober 2008 13:23

Tack Charles för den otroligt vackra dikten du bifogade!

Har du skrivit den själv?

http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/03/995473-nagonstans-finns-ett-granslost-nu/


Ha det gott och var rädd om dig!

Av Kaela - 3 oktober 2008 13:22

Ja Atle Burman skriver underbara dikter- utan tvekan...

Tror nog det finns någon mera av honom i avdelningen "Andras dikter"

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/03/995473-nagonstans-finns-ett-granslost-nu/

Av Kaela - 3 oktober 2008 06:10


 


Någonstans finns ett gränslöst Nu
någonstans finns och lever Du
jag möter Dej och i min själ
jag vet jag alltid känt Dej väl:
Din hand så varm, Din blick så mild
jag bär längst in en evigt älskad bild
Någon gång finns ett tidlöst NU
någonstans finns och väntar Du
Du möter mej och allt känns väl
Du vet jag längtat med all min själ
jag viskar tyst Ditt namn
från kölden går jag in i livets port
i Din vidöppna famn

Atle Burman

Av Kaela - 3 oktober 2008 06:04

Eller åtminstone dömas i domstol.

Det anser advokaten Peter Althin som också säger att det handlar om att hjälpa banen.

Med en bra behandling av barnen i domstolen och med adekvata påföljder- kanske något åt samhällstjänst av vad slag nu ett barn under femton år kan klara Då tror jag kanske att förslaget inte är helt fel.

Det blir ju en chock för många när man kunnat göra en hel del fuffens utan påföljd fram till den magiska femtonårsdagen när man plötsligt blir "straffmyndig".

Kanske skulle man kunna soppa upp en ung människas "brottskarriär" tidigare.
Och i så fall är ju mycket vunnet!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3446736.ab

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards