Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Kaela - 30 oktober 2008 22:06

Med den fina dikten önskar jag alla sköna bloggarvänner och besökare en riktigt God Natt!

Av Kaela - 30 oktober 2008 19:41

När jag får gråa hårstrån och skrattrynkor vid ögonen
då ska jag fortfarande le åt min spegelbild

och när mina ben blir tunga och trötta
då ska jag gå långsamma promenader och se på blommor och fåglar

och när min rygg sedan blir gammal och krokig
då ska jag skriva dikter och sticka små strumpor till mina barnbarn

och när mina händer sedan blir svaga och skrynkliga
då ska jag läsa böcker och titta på moln och soluppgångar

och när min syn sedan blir suddig
då ska jag sjunga gamla sånger med knarrig röst och berätta om mitt liv för alla som vill höra på

och när jag blir ensam och bortglömd
då ska jag sitta vid fönstret om kvällen och skratta åt stjärnorna

och om jag misslyckas med alla mål och drömmar
då ska jag hitta nya
och nya

och om jag glömmer allt jag visste och förlorar allt jag kunde
då ska jag vara stolt över det minsta
lycklig över det lilla

och om solen slocknar och regnbågen bleknar
då ska jag fortfarande tro
på världen

och om jag dör imorgon
då ska jag minnas livet
som något lyckligt
Okänd poet

Av Kaela - 30 oktober 2008 05:54

 





När morgonens sol genom rutan smyger,
glad och försiktig,
lik ett barn, som vill överraska
tidigt, tidigt en festlig dag --
då sträcker jag full av växande jubel
öppna famnen mot stundande dag --
ty dagen är du,
och ljuset är du,
solen är du,
och våren är du,
och hela det vackra, vackra,
väntande livet är du!
Karin Boye


Av Kaela - 30 oktober 2008 05:47

 



Den kvinna som vill bli sedd ska klä sig i rött.

Så nu gäller det att gräva fram det man har i garderoben.

 Eller ge sig ut och shoppa loss - och kom ihåg att det inte var en grå jacka du ska köpa utan en röd...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1957733.svd

Av Kaela - 30 oktober 2008 05:39

Är det så att blinda eller synskadade barn inte får den hjälp de behöver i skolan så är det ju minst sagr förskräckligt!

Varken läromedel eller anpassningar för dem tycks fungera.

Jag undrar i sammanhanget hur det är med döva barn?
Jag tror att syn och hörselhandikapp ingenstans tas på sådant allvar(även om det brister där också) som rörelsehandikapp.

En rukkstol syns ju...den som är blind har i varje fall en vit käpp som jag hoppas är en symbol som alla, även skolkamrater känner igen.

Den som är hörselskadad har ingenting.

Men självklart ska barn med alla slags handikapp få all den hjälp som finns i skolan!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=159451

Av Kaela - 30 oktober 2008 05:36

Så synd om dig...som ramlar...det gör ju ont...bättre om man kan hålla sig på fötterna i trappen.

Ha en bra dag och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/29/1064721-det-finns-dagar/

Av Kaela - 30 oktober 2008 05:35

Tack för påpekandet!

Nu hoppas jag att bilden ska synas och stanna kvar!

 ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/29/1064721-det-finns-dagar/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards