Alla inlägg under november 2010

Av Kaela - 13 november 2010 16:33

  



Att vila med livets hela tyngd
ytterst på ett grässtrå
är din enda möjlighet
Där
i det yttersta av det skyddslöst mjuka
finns din trygghet
din berggrund

 

Peter Curman

Av Kaela - 13 november 2010 09:11

  



Hon ser på mig med allvar och sorg i blicken
Livet har satt sina spår i detta ansikte
Livskraften som alltid funnits är kvar trots allt
Men allvaret och sorgen finns där
Delar på utrymmet
Kvinnans ögon berör
De förmedlar en smärta i själens djup
Men där finns kärlek starkare än jag förstår
Ansiktet är naket, sårbart
Ögonen öppna ända in i själens innersta vrå
Det drar ihop sig i maggropen när jag ser på henne
Jag vill dra undan blicken från det här ansiktet
Vill inte se
Jag vill inte bli berörd av vad jag ser
...kvinnan i spegeln

 

Skrivet av en vän till mig som just går igenom svåra saker


Av Kaela - 13 november 2010 09:04



Jag läser allas era bloggar ofta - ni som blivit mina riktiga bloggarvänner - men ibland ger jag mig ut på blogg-vandring och hittar ett och annat guldkorn.

Läsvärd är "En socionoms tankar"

Av Kaela - 13 november 2010 08:58

Har du någon gång funderat på om du är deprimerad?

Du borde ha gjort det - om du är kvinna.


Enligt Magasin Vera är varannan kvinna deprimerad - så det är stor risk att du är det också!


Av Kaela - 13 november 2010 08:32

 

  

 

Den största gåva vi kan ge varandra är att skänka varandra uppmärksamhet! 

Sue Atchely Ebaugh

Av Kaela - 12 november 2010 20:15

  



Jag har nött ditt ansikte


med mina blickar


jag har försökt fånga


din andedräkt när du sover


din sömn är öppen


ditt ansikte utan tvekan


utan dagens påklädda ord


ser jag dig så nära


den du verkligen är



Kaela

Av Kaela - 12 november 2010 18:53

Tim är en liten vietnamesisk pojke som fått adoptivföräldrar i Norrköpingstrakten.

Han var en liten bebis när hans svenska föräldrar hämtade honom i hans födelseland.

Nu - vid nio års ålder har han varit med sin mamma på resa till Vietnam och fått träffa familjens fadderbarn - och sin mamma.

Detta är en artikel som tar tag i hjärtat.


Källa: Norrköpings Tidningar

Av Kaela - 12 november 2010 18:35

Vår västra granne Norge har givit oss en helt fantastisk programledare.

Klart jag talar om Skavlan.

Han lyckas alltid få till en riktigt intressant blandning av människor.

Ikväll kan du får lyssna på Sissel och Carola i duett om du knäpper på TV:N.

SVT  21.00


Inspirerat av Tidningen Dagen

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards