Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Kaela - 8 oktober 2011 11:05


 



Nyss gick ett regn

förbi

lämnade

en droppe

av
genomskinlig

tid

i min hand


Kaela

Av Kaela - 8 oktober 2011 09:07


 


Jag älskar tidiga lördagmornar.

Nerrullat i grannarnas fönster inga gräsklippare som morrar, eller bildörrar som slår för att färden in till stan och arbetet väntar.

Till och med grannens hundar är tysta.


Mitt i denna yttre tystnad är det lätt att hitta sin inre tystnad.

Det finns ett tystnadens rum inom oss alla som väntar på besök, enligt psykoterapeuten Patricia Tudor-Sandahl.

Menhon säger också att för att hitta dit behövs också yttre stillhet – inte så lätt att hitta idag - och inte i mitt liv där arbetsveckorna ofta blir femtio timmar och mer. 

Men ju mindre tystnad och ro det finns i vårt varje-dags-liv - desto viktigare tror jag de stunder vi kan hitta regelbundet är viktiga.


Det är viktigt att tänka sina tankar utan kompass ibland, säger också Patricia.

Att öppna luckan och låta det som kommer komma.


Det är så rätt....därför är mina lördagmorgnar nästan heliga för mig.

Långt innan mannen i mitt liv vaknar smyger jag upp och sätter mig skönt tillrätta- tänder en brasa  eller ett ljus - så här års - och medan lågorna rör sig låter jag tankarna vandra i gryningen.


Jag skulle inte klara min intensiva vardag utan denna timme.

Den är en oerhört viktig oas.

Och jag är innerligt tacksam och glad för möjligheten....




 




Av Kaela - 8 oktober 2011 09:01

En varm höst är underbart - de tycker de flesta av oss.

Liksom en förlängning av sommaren....

I Dagens Nyheter skriver man att elpriset näst intill halverats på grund av den varma hösten och förstås, de stora regnmängderna.

Så varma höstar är en fördel rakt igenom.


Kanske är det tid att också diskutera om man ska binda sitt elpris.

Än vet vi ju inte om det är en vargavinter som väntar - och skulle det vara så slukas det mycket el där elen helt eller delvis är källan till uppvärmning.



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards