Alla inlägg den 21 december 2011

Av Kaela - 21 december 2011 14:38

Bedrövad läser jag under en rast i jobbet  i Svenska Dagbladet att de två svenska journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson har befunnits skyldiga för både terrorbrott och olaglig inresa i landet – och att straffet troligen blir 15 års fängelse.

Stackars killar och stackars anhöriga.

Snart vågar väl inga journalister resa utomlands för att rapportera om vad som sker i världens oroshärdar och diktaturer.


Av Kaela - 21 december 2011 10:43

Läser i Dagens Nyheter om att varannan dag slår någon person i Sverige larm till Socialstyrelsen om missförhållanden inom äldreomsorgen.

För låg bemanning är troligtvis en av orsakerna.

Ibland kanske den enda.

Jag tror nog att personal inom äldreomsorgen känner stort ansvar för sitt arbete - men även de har bara två ben och två händer.

Så det är knappast hos dem vi ska söka lösningen.

Hur länge ska kommunerna låta det vara på det här sättet?

Har inte beslutande i kommunerna gamla föräldrar och vet de inte att de själva blir äldre en dag.

Av Kaela - 21 december 2011 10:39


 



Dock, Du som allt med vishet styr
med hög ofattlig lag,
så gott jag kan till Dig jag flyr,
när morgon vänds i dag.
Så är Du min förtröstan all,
du kärlek, som i allting bor,
i stjärnors eld, i havets svall,
i blicken hos min mor.


Ur Efterlämande dikter av Dan Andersson

Av Kaela - 21 december 2011 05:46

 



Det finns ingen lycka som går upp mot glädjen att finna ett hjärta som förstår.

 
Viktor Robinsson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards