Alla inlägg den 23 december 2011

Av Kaela - 23 december 2011 22:08


 


Dagen före julafton.

SMHI varnar för ishalka i nordvästra Svealand och stora delar av Norrland.

Det finns även risk för halka i övriga Sverige.

Även om det inte ser ut som på bilden - men ishalkan som det regn som kommer på många ställen ger upphov till är ordentligt förrädisk...kanske värre än när det är snö.


Så alla vi som ger oss ut på vägarna för att möta nära och kära måste ta det lugnt på vägen.

jag lovar att göra det!


Lovar du?



Av Kaela - 23 december 2011 22:03

Med anledning att jag berättade om min svärmor här vill jag berätta att vi just fått telefon att hon fått en ballongsprängning och att man hoppas att den hjärtinfarkt hon haft inte ställt till med alltför mycket skada.

Något mycket märkligt är att precis samma sak - en hjärtinfarkt  - hände henne dagen före julafton för fjorton år sedan.

Önskar hon får stanna hos oss länge till....

Av Kaela - 23 december 2011 16:27

Jag tror att vi funderat över och kanske haft åsikter om skyldig eller inte när det gällt läkaren på Astrid Lindgrens sjukhus som beskylldes för en liten hjärnskadad för tidigt född flickas död.

Hon friades, vilket jag anser inte kunde vara på annat sätt.

Men det lidande dessa tre år har varit för henne, det är svårt för oss att veta.

Vill du läsa hennes egen berättelse så läs Läkartidningen


Det är skrämmande att en människa som bara gjort sitt jobb kan behandlas på det här sättet.

Och man frågar sig med skräck hur polisen behandlar personer som anhållits.

Ingen anhållen är dömd.

Det borde vara viktigt även för poliser att komma ihåg.


Dagens Nyheter beskriver också hur polisen behandlade henne.....en intervju finns även i Svenska Dagbladet

Av Kaela - 23 december 2011 15:37


 


Äkta vänlighet är att göra något gott mot en människa som aldrig kommer att upptäcka vem det var som gjorde den goda gärningen.


Frank A. Clark

Av Kaela - 23 december 2011 15:30


En sång jag skulle vilja att min kära svärmor kunde höra när hon ligger i ambulansen på väg till sjukhuset.....

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards