Alla inlägg den 1 december 2012

Av Kaela - 1 december 2012 16:49


 


Allt som sker omkring dig
är en reflektion
av någonting
som vill bli synliggjort
i ditt innersta.

Varje känsla
som du upplever
är en spegling
av en obearbetad händelse
som kapslats in inuti dig.

En gråt
som aldrig burit tårar

Ett skratt
som tystades

Så tacka din ovän
för den ilska
han väcker i dig

Se på din känsla
och tillåt den!
känn den!

Den kommer till dig
för att du ska känna den
inte för att du
ska förtränga den.

Så möt din ilska
med full uppmärksamhet

Sök händelserna
bakom dess uppkomst.

När du slutligen
fullt ut
vågar vara i din känsla
väcker du liv
inte bara i dig själv
utan i allt
omkring dig

Och när du nått kärnan
av ditt innersta

när du skalat av dig
alla de lögner
du gjorde till din sanning


då kommer dörrarna
att öppna sig
och din kärlek
skapa kärlek

och åter kärlek

Kaela

Av Kaela - 1 december 2012 16:45

Gillar du dikter då rekommenderar jag ett besök på Eva Rawlings blogg...

Av Kaela - 1 december 2012 16:38

Nu är reklamen borta.

Som jag skrev om här


Och jag tackar Bloggplatsen för snabbt agerande.

Betalningsperioden hade gått ut. Mitt fel  


Men nu har jag betalat för ett år.

Och admin har lovat att lägga in en påminnelse - till glädje för alla oss som inte hinner hålla koll på tiden  



Av Kaela - 1 december 2012 16:09

Du som är minnesgod och brukar läsa min blogg kommer nog ihåg att jag skrev om en artikel i Dagens Nyheter om det gamla kinesiska paret som vägrade flytta när motorvägen skulle dras just där deras hus stod.

Nu skriver Dagens Nyheter i en ny artikel att huset ska rivas.

Paret har givit upp och väljer nu att ta emot de 270 000 kr de erbjudits för huset.


Läs artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 1 december 2012 14:10

Nu överväger jag faktiskt att byta bloggplats.

Jag har betalat för att slippa reklam på bloggen.

Den dök upp för tre dagar sedan - och då skrev jag och den försvann och nu är den där igen.

Har bloggplatsen admin ingen koll!!!


Av Kaela - 1 december 2012 07:51

 


Vintern har gjort sitt intåg så här lagom till 1:a advent.

Utanför mitt fönster ligger ett tunt snötäcke och termometern visar - 4 grader.

Kanske inget köldrekord - men kallt...


Med hela den långa kalla vintern framför är det inte svårt att hålla sig för skratt!

Men - det är nu vi måste hitta saker som får oss att skratta!


Det är viktigt att skratta.... för kom ihåg:
Skratt stärker vårt immunförsvar
Skratt löser spänningar och stress på mycket effektivt och positivt sätt

Skratt minskar risken för utbrändhet

Skratt löser isolering och nervositet

Skratt reducerar konflikter och skapar samhörighet

Skratt gör oss mer kreativa, och ger oss positiv energi

Skratt ökar lungkapaciteten,ger god träning och kan jämföras med jogging eller rodd.


Läste någonstans orden: "När du skrattar dansar själen!"

Det är ju inte det minst viktiga.













Av Kaela - 1 december 2012 07:37

 


Den som ständigt jämför sig med andra gör både sig själv och andra en otjänst


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards