Alla inlägg den 11 november 2014

Av Kaela - 11 november 2014 18:52

 



Tack Spanaren för att du nominerade mig.

Jag är otacksam att nominera eftersom min tid är alltför kort.

Den jag råder över själv alltså.

För närvarande - mitt i flytt - och alldeles extra mycjket på jobbet finns den nästan inte alls.


Men visst må+ste jag kopera och svara på frågorna!


Spanaren hittar du här!



Och här kommer frågorna - och mina svar på dem.


1. När läser du?

Precis överallt....i bussen. i sängen, i köket.

Kan aldrig somna utan att ha läst ett par kapitel i den bok som just är aktuell.



2 Hur läser du?

Jag är nog snabbläsare.


3. Varför läser du?

 

Det är en flykt och det är vingar - det är jord att rota sig i!

Att läsa är att leva.


4. Bok-ord som du bär med dig?

Svårt. Jag bär sällan med mig ord från böcker - mera känslan av den upplevelse boken gav mig.

5. Läser du e-böcker?

Nej. 


6. Vad betyder bibliotek för dig?

Bibliotek är högtidlighetens och upplevelsens högborg.

Nästan én helig känsla att besöka ett.


7. När skrattade du högt senast vid läsning?

Vid läsningen av boken  Blåst av  Erlend Loe, en norsk författare


8. När grät du (vid läsning)?

Kan inte minnas....det händer sällan.


9. Rekommendera en bok som du tror att jag inte läst.

Och bergen svarade av Khaled Hosseini


10. Vad läser du  just nu?

I kroppen min av Kristian Gidlund

 



Av Kaela - 11 november 2014 18:04

    




Vi låg i gräset
och våra ögon insög åt anden
allt det sammansatta som är liv
och Gud
---
Så blev vår förundran
tillbedjan
Och vi sänkte våra pannor såsom
genom djupt vatten inför
livets heliga välde


Harry Martinsson

Av Kaela - 11 november 2014 18:00

 



Idag är det tisdagen 11 november och Mårten har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards