Alla inlägg den 23 november 2014

Av Kaela - 23 november 2014 22:30

 


Vill du ge en riktigt personlig julklapp finns det väl inget så fint som ett monogram på handduken, badrocken eller kanske varje familjemedlems namn på vars och ens servett. Lite gammaldags - minns med ett leende att så hade en kompis till mig när jag var liten i sitt hem. Och jag minns att jag var lite avundsjuk.


Gå in på till Dig.se och njut av det du kan hitta där

Av Kaela - 23 november 2014 21:15

 





Människans godhet är som en flamma som kan döljas - men den kan aldrig släckas.


Nelson Mandela

Av Kaela - 23 november 2014 20:16

 


Huset är helt tomt efter att vi åkt de nästan tre milen fram och tillbaka flera gånger idag.

Det känns skönt, men vi var så slut  och trötta att vi inte orkade laga middag.


Det fick bli hämtmat från China restaurangen.

Ny lyx för oss som varit "lantbor".


Av Kaela - 23 november 2014 19:27

 


Var tacksam för att du inte redan har allt som du vill, annars skulle det inte bli något att se fram emot.

Var tacksam när du inte vet, det ger dig en chans att lära dig något nytt.

 
Var tacksam för de svåra tiderna, det är då som du växer.
 
Var tacksam för dina begräsningar, de ger dig möjlighet till förbättring.
 
Var tacksam för varje ny utmaning, den hjälper dig att bygga upp din styrka och din karaktär.
 
Var tacksam för dina misstag, det är genom dem som du kommer till insikt.
 
Var tacksam när du känner dig slutkörd och trött, det är ett tecken på att du har gjort en insats.
Av Kaela - 23 november 2014 18:40

Det är vackrast när det skymmer

All den kärlek himlen rymmer

Ligger samlad i ett dunkelt ljus

Över jorden, 

Över markens hus


   



Allt är ömhet

Allt är smekt av händer

Herren själv utplånar fjärran stränder

Allt är nära, allt är långt ifrån

Allt är givet

människan som lån


Allt är mitt och allt ska tagas ifrån mig

Inom kort ska allt tagas ifrån mig

Träden, molnen, marken där jag går

Jag skall vandra -

ensam utan spår


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards