Alla inlägg den 14 november 2014

Av Kaela - 14 november 2014 18:07

 



Nu och då blir jag varnad av människor som är rädd att jag ska bränna ut mig.

Visst är det sant att det inte är många arbetsveckor under 50 timmar.

Och visst är det sant att folk drar i mig genom telefon. mejl, brev  och dörrklocka större delen av min arbetstid.


Någon sa till mig häromdagen att jag är en sådan som säger ja till andra och nej till mig själv.


Men det är verkligen inte sant.

När jag säger ja till någon annan genom att kunna göra skillnad i den personens liv - då säger jag faktiskt ja till mig själv också.


För jag vill faktiskt säga ja till andra.


Nu kan jag nästan se hur en och annan av er är  beredd att stämma in i varnarnas kör.


Jag har full förståelse för att folk kan se min arbetsbörda som orimlig.

Och det finns stunder då jag själv tycker det.

Men jag är medveten om riskerna och fallgroparna.


Och väldigt bra på minislappar-stunder.


Mitt jobb är vad jag skulle vilja kalla ett livsstilsjobb.

Jag arbetar - för dig som inte vet det - som frivilligsamordnare på en Frivilligcentral.

Skulle ju vilja lägga en länk till hemsida här.

Men - vi har en ny under uppbyggnad och det är inte så mycket att läsa där ännu.

Men vill du följa med i uppbyggnaden så kommer länken här i alla fall.


Och under tiden kan du som har konto på Facebook kolla vår grupp där

Av Kaela - 14 november 2014 14:59

Bilden lånad från Google  




Har du och/eller dina barn en mobil som du är rädd ska bli stulen.

Då kan det kanske vara skäl att ladda ner denna app.

Den gör att du kan spåra din telefon om den försvinner.

Du kan låsa den på distans.

Och mycket mycket mera!


Jag har den inte själv, men kommer att skaffa den då jag hört så mycket gott om den.

Av Kaela - 14 november 2014 12:25

 

Jag gick in på ett personlighetstest på nätet.

Blev förbluffad över resultatet!


Gör det du också!



Din personlighetstyp:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.

Kul att se vad resultatet blir när man gör en personlighetstest på nätet.




Av Kaela - 14 november 2014 06:15

 
 
 
 
Karlavagnen är mycket nära,
den står alldeles om hörnet,
jag undrar, vem som ställt den
där.
 
Kanske någon som känner sig hemma
här
och som tänker stanna.
tills dagen gryr.
 
Bo Setterlind

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards