Alla inlägg under juni 2015

Av Kaela - 21 juni 2015 18:20

 



Åter hemma efter ett besök hos världens goaste svärföräldrar.

Kaffe ute trots blåst och inte mycket sol.

Spelar nog ingen roll hur gamla de blir så vill de fika därute i den mysiga läade hörnan av huset.


Vemodet tar dock över glädjen över att ses till en del när jag upptäcker hur min fina svärmor på bara några veckor gått djupare in i Skymningslandet.

Minnet är inte vad det har varit.

Men hon känner i alla fall igen oss och blir glad när vi kommer.


Bara måste se till att det blir oftare även om det är ett par mil att åka.

Och veckorna är överfyllda.



Av Kaela - 21 juni 2015 10:37

 



Det var om aftonen som sommaren flög rakt i famnen min,
och jag log som i min späda barndomstid,
och röda, röda blomster i mitt hjärta gingo in
som en doft som var som evighetens frid.


Det var om aftonen jag älskade som jag ej älskat förr
och all världen var min sköna mörka brud,
och mitt hjärta stod på gavel som en salighetens dörr
med en ingång till förbarmandet och Gud.


Och jag hörde gamla sånger komma åter hemifrån,
och av det ljus jag drack blev själen stor och ny,
och alla gamla, gamla träd och alla glänsande strån
de sjöngo in mig i min barndoms gröna by.


Det var om aftonen, när vinden mot det blåa havet drog
som denna glädje lik en ängel grep mig fatt,
och jag förstod att vår Herre varje dag sin tjänare slog
för att spara all hans glädje tills i natt.


Och jag dansade bland träden och jag sjöng för ljung och sten,
och min visa var så hög som aldrig mer,
och den slocknade som glansen av himlens sista sken -


Dan Andersson
det var om aftonen, då solen hon gick ner.

Av Kaela - 21 juni 2015 09:38

 

Finns det något enda samtalsämne som är på tapeten så ofta som vädret?

Egentligen oavsett hur vädret ser ut.

Även om det kanske blir lite oftare när sommaren inte ser ut riktigt som vi förväntat oss.

Man behöver både stövlar och åaraply vissa dagar för att ta sig ut och molnen envisas med att gömma solen för oss.


 

Men - vill man verkligen uppleva hur gott blommorna doftar - de allra flesta i alla fall - då ska man dra på sig gummistövlarna och gå ut strax efter ett regn½


Ha en underbar dag - oavsett väder!

Det handlar ju ändå bara om rätt kläder!

Av Kaela - 21 juni 2015 08:07


 



Om jag frågade dig ”Vad är du bra på?”, vad skulle du då svara?


Kanske skulle du påstå att du inte har några starka sidor.

De flesta av oss undervärderar oss själva.

Vi har en massa låga tankar om oss själva.


Självkänsla är nog den allra sköraste känsla vi har - om vi har det!

Tänk på hur det kommer sig att du tänker de tankar du tänker om dig själv idag!

Du har influerats av din familj, skola, media, kompisar -  kort sagt - din omgivning.

Med andra ord så har du blivit hjärntvättade 24 timmar om dygnet sedan den dagen du föddes.


Många av oss har uppfostrats till känsloförnekelse - till att förringa och förminska oss själva.

Och så blir vi avvisande mot andra - för att de inte ska upptäcka att vi faktiskt inte är något att ha.

SÅ FEL!


DU är en värld av möjligheter.


Att inse att du är en person med rika kvaliteérk an vara en djupgående och omvälvande upplevelse eftersom

du  hittills kanske levt med  en mer begränsad version av dig själv.

Men du kommer att vänja dig och inse att du har massor att ge till dem som finns omkring dig - och som du kommer att möta.

Du har kommit till världen för att vara just den du är- en helt fantastisk person!

Besjäl inte din omgivning på den som verkligen är du!


Egentligen är detta ingen överraskning för dig!

Djupt inom dig vet du vem du är!


Du längtar att vara den du faktiskt är, bakom alla rädslor och självförakt -alla dåliga erfarenheter - alla svårigheter med att älska dig själv som du gått igenom!

Låt inte världen missa den fantastiska person du verkligen är.

Släpp fram dig själv - och du kommer att inspirera andra att göra detsamma!


Och så ett citat till dig att bära med dig.


"Kom ihåg att du är modigare än du vet, starkare än du tror - och klokare än du förstår."


Okänd tänkare






Av Kaela - 21 juni 2015 07:30




Grattis Alf och Alvar som har namnsdag idag - den 21 juni!  


Varmt grattis också till dig som fyller år!  

Av Kaela - 20 juni 2015 22:43

 




Just inkommen från en 4 kilometers promenad - Folkparken fram och tillbaks.

Den är alltså 2 kilometer lång.

Men inte ensam denna gången - utan i sällskap med minmannen i mitt liv.

Den bästa av de bästa!

Underbart att få rå om stora delar av familjen ett dygn.

Men också skönt att vara hemma igen.


Mörkret ser mörkare ut inifrån än det gjorde därute.


Dags att efter en lång och händelserik daqg med en hemfärd där vi var en sekund från en ordentlig krock - men som tur var gick allting bra!


Nu är det dags för mig att dra mig till tandborstning och sängläge.

Men innan dess vill jag absolut får önska DIG en underbar fortsättning på kvällen och en skön sömn!


Här kommer ett citat för dig att ta med dig under John Blunds paraply!


"Vad är mod?

Att konfrontera drakarna.

Förstå riskerna

Övervinna hindren

Alltid hoppas

Gå hela vägen

Alltid förvänta sig det bästa."

Ester De March


Av Kaela - 20 juni 2015 17:31




 


När jag ser min höggravida sonhustru kommer en dikt av )ngemar Leckius i mina tankar.....



Den havande

Det är före vedermödan,
det är före glädjen. Du håller
din mage som en väldig pumpa
eller en planet. Och din undran
tätnar som en stjärnlös natt.
Du lyssnar. Är det ett skrik
eller en sång som växer inom dig?
Du stryker över denna värld,
drar längs ådrornas meridianer.
Du söker ett fäste för din ömhet.
Där inne rör sig små fötter
i hemliga omloppsbanor. Det är
före början. Förgäves söker du
läsa i denna ogenomskinliga
kristallkula.

Av Kaela - 20 juni 2015 11:59

Man måste absolut vara barn Eller möjligtvis förälder och tvingas i poolen av sin telning för att uppskatta utomhusbad idag! Skönare då att vara mormor/farmor och beskåda upptåget, med jacka över axlarna.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards