Alla inlägg den 15 november 2015

Av Kaela - 15 november 2015 21:00

 





En helg som vi kommer att minnas länge går mot sitt slut.

En helg när massor av människor inte långt ifrån oss blev offer för terrorn.

Dödade eller skadade.


Och varje dödad berör många människor.

Varje skadad likaså.


Vi känner starkt med fransmännen  och går man ut på Facebook idag så har de flesta bytt profilbild för att visa sin solidaritet med det landet just nu.


Jag tror att vi alla idag känner oss skakde och inser att vi lever i en ganska otrygg värld.

Samtidigt växer beslutsamheten att inte låts sig skrämmas på många håll i Europa.

Det är också viktigt.


För det är just det terrorn har som mål.

Att vi blir så rädda så vi böjer oss för det vi inte vill.


Nu börjar snart en ny vecka.

Efter en helg när inget blir sig riktigt likt - i varje fall inte på länge.

Men låt oss bekämpa rädslan hos oss själva och varandra genom att låta godhet och kärlek styra våra handlingar.

Och våra tankar.


Jag önskar DIG - efter denna svarta helg - en fridsam söndagkväll och en god natt!


Ett citat - varsågod:


"Förlåtelse är svaret på barnets dröm om mirakel, genom vilket det som är trasigt blir helt igen och det som är smutsigt blir rent!"
Dag Hammarskjöld






Av Kaela - 15 november 2015 20:17

 

Av Kaela - 15 november 2015 14:47

 


Sprang förbi denna blomma när vi gjorde ärenden på Bauhus förra helgen!

Måste vara evigheter sedan jag såg en sådan tänkte jag....och kände samtidigt ett sugande behov av att köpa den.

Kom inte ens ihåg namnet.


Men under veckan har det kommit till mig.


Kroton heter den ju.

Och jag minns att jag då den sist var populär, någon gång på 70- talet köpte jag två stycken och de höll på att växa mig ur huset.

Ur den relativt trånga lägenhet jag bodde då.

Få se nu vad denna kommer att göra....och var i allsin dagar har Kroton hållit hus under alla dessa år.

Kan inte påminna mig att jag sett någon


Men på någon plats måste de ha odlats - för här är de nu igen....

Av Kaela - 15 november 2015 08:14

 


Fotot här ovanför togs den 15 november på morgonen förra året.

Kameran minns ju alltid rätt.

Det betyder ju att det var ungefär samma väder för ett år sen som det är idag.

Och - visst är det ett ganska typiskt novemberväder.


Tydligen är detta det väder vi kommer att fortsätta att ha.

SMHI säger att det blir lite svalare men att det inte är någon vinter i sikte.


Men gråa novemberdagar kan förgyllas av fina mäniskor.

Nu gäller det att se till att vi gör lite glatt inomhus.

Bjuder hem vänner på en måltid till exempel.

Vi behöver glädjen och skratten.

Det fångar vi bäst tillsammans vi människor.


Och aldrig är det väl så härligt tacksamt att ordna till ett välkomnande hus med mycket levande ljus som när gråheten härskar där ute.


Om du känner för lite musik som stämmer med vädret kan du lyssna på Lars Winnerbäcks "Gråa dagar" här.



Vem DU än här - hur DU än har det vill jag önska DIG en fin och vilsam söndag!


Och givetvis får du ett citat som vanligt att ta med dig ut i dagen:


"I oredan, finn enkelheten. I disharmonin , finn harmonin.
Mitt i svårigheterna finns möjligheterna"


Albert Einstein




Av Kaela - 15 november 2015 08:11

 



Den 15 november är det idag och Leopold har namnsdag!


Jag gratulerar!


Grattis  säger jag till DIG som har födelsedag idag också!


Ha en skön och glad bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards