Alla inlägg den 28 november 2015

Av Kaela - 28 november 2015 20:50

 

Tillbringat eftermiddagen på barndop.

Underbart med släkt och vänner som möter upp och skickar med förböner och varma tankar med den lilla krabaten  in i framtiden - på den väg han ska gå.

Joseph David är de två vackra namn han fått att bära.


 


En nyfiken liten Joseph kollar alla som kommit till kyrkan för hans skull från prästens trygga arm.


 

Efter dopet tillsammans med mamma och pappa (som är min svåger) och storebror Joel

  

Av Kaela - 28 november 2015 08:23

 



Idag är det den 28 november och Malte har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som fyller år idag!


Önskar er alla bemärkelsedagsfirare en underbar dag!

Av Kaela - 28 november 2015 07:50

 



Mörkt ute fast klockan närmar sig 8.00 på morgonen.

Allt är alldeles stilla och tyst .

Tror de flesta grannar har sovmorgon.


Ja det har ju faktiskt jag också haft.

Jag har sovit två timmar längre än vanligt!


Kroppen är fortfarande trött efter en mycket tuff arbetsvecka, men jag väljer att bara sitta här och titta på den brinnande adventsljustaken och känna glädje och förväntan.


Vad skulle ske om vi slutade att vara förväntansfulla?
En skrämmande tanke.
För det är så lätt av drabbas förväntans motsats – att vara cynisk och illusionslös.
Att alltid tro det värsta om allt kostar inget –


Men det tar ifrån oss förväntans glädje och ljusa livssyn.


Om vi börjar söka efter orsaker att känna förväntan är de inte svåra att hitta.

Men de kräver en viljeansträngning.

Medan leda och cynism lätt "hoppar på oss"


Att känna förväntan handlar inte om att inte leva nu - den här stunden.

Tvärtom gör det mig betydligt mera levande just i mitt nu.


Önskar DIG en dag av förväntan!


Här kommer morgonens citat:


"Om du inte får allt du vill ha, tänk på allt du inte får som du inte vill ha. "

Oscar Wilde













t

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards