Alla inlägg den 22 december 2016

Av Kaela - 22 december 2016 16:23


Här står min man och bakar pepparkakor.

Han måste ta över nu när hans goa lilla mamma inte orkar längre.

Lite senare ska jag lägga in sill - spaden är redan klar och står och svalnar på balkongen.

 

Av Kaela - 22 december 2016 10:46

 Som 7åring vid min första julavslutning i skolan läste jag den här dikten vid den julkrubba vi fått göra i ordning innan avslutningen . En klasskamrat som jag fått kontakt med - faktiskt just genom nätet - skickade en bild på mig från ungefär den tiden och den dikten jag läste.
Hon sa att hon varit så imponerad.
Jag minns bara att hon retade mig. Och det höll hon med om.

   
Bilden lånad från Googles


Jesus barnets födelsedag av Elsa Beskow

Du lilla vackra Jesusbarn som ligger där på strå.
du borde ha en bädd av dun med fina lakan på.

För att du föddes denna dag har hela världen fest,
och därför borde väl just du bli firad allra mest!

men ingen julklapp alls du fått, jag kan det ej förstå.
För din skull alla jordens barn ju fullt av klappar få!

Jag ville duka dig ett bord med små paketer på,
och alldeles i bordets mitt en tårta skulle stå.

Och runt omkring en vacker krans av blommor och av blad.
Du lilla vackra Jesusbarn, då bleve du väl glad?



Av Kaela - 22 december 2016 08:30

 

 

 

Ungefär så här har jag funderat någon tid nu och vill gärna dela dessa tankar med er mina kära läsare.

Innan vår värld blir alltför galen och morgondagen inte kommer!


Det är mycket jag har mött - och många - sedan Internet kom in i mitt liv.
Man träffar många som man aldrig skulle ha träffat på något annat sätt.


Man lär känna dessa människor inte på grund av deras utseende eller deras handslag utan genom deras hjärta och själ.



Om jag skulle ha mött dessa människor på gatan så skulle jag kanske inte ha lagt märke till dem; eller kanske skulle jag tittat på dem och tänkt: "Vad tjock han är" eller: "Den där verkar vara en glad prick" eller kanske t.o.m "Oh, vilken färgstark människa!"


Det är tråkigt att konstatera att jag också är en sådan människa som skulle ha sett till ytan och missat allt.


 Tänk- jag har ett hjärta fullt med underbara fotspår.

Det märkliga med hjärtat är att det trots alla fotspår aldrig blir fullt.

Det har alltid plats för nya fantastiska människors fotspår.

Tänk att en del av er som satt fotspår  i mitt hjärta har jag aldrig mött ansikte mot ansikte.

Men vi möts om och om igen på ett sätt som alltid är målet för alla andra möten - själ mot själ.

Så stort!

Välsignade nät som burit till mig er alla- era tankar och funderingar- era visdomar och insikter....

Många av mina nätvänner har lämnat fotspår i mitt hjärta som kommer att finnas där hela mitt liv.
Vi måste stanna upp och tänka efter hur det skulle vara i morgon om vi förlorar denna människa- just denna människa som betyder så mycket för oss.

 

Jag vet att världenm blir oändligt mycket fattigare.

Jag fick den fantastiska inbjudan att följa med på en kvinnas resa genom hopp och förtvivlan i cancerlandet.
Hon förlorade kampen.
Och jag saknar henne oändligt - trots att vi aldrig mötts utanför nätet.
Jag vet vad hennes man och barn heter och har fått den fantastiska förmånen att bära deras namn vidare i den dagliga förbön hon tvingades avsluta.

 

Jag har väntat barn tillsammans med bloggvänner - deras barn - och fått det glada meddelandet en dag via datorn att världen har blivit en ny medborgare rikare.

Jag har förstås fullt av fotspår i mitt hjärta även från människor i min geografiska och rumsliga närhet.

Det ser vi kanske som mera naturligt....

 

Men det är precis lika naturligt att möta nya vänner så här-på nätet

Visst finns det alltid en längtan att ses "in real life" och ibland har jag faktiskt fått förmånen att vara med om det också.

 

Möten mellan människor är livets mest fantastiska gåvor!
Att få dela varandras liv ger oss livsvisdomar som bara vårt eget liv aldrig skulle kunna göra!

Att veta att det finns någon - att ringa- att bara tänka på när livet ger motvind!

Möten mellan människor är det enda sättet att skapa en morgondag - så som vi vill ha den!


Tack - för att just DU har berört mitt hjärta!

 

Och ett citat förstås så här strax innan givandets största dag....

 

"När en person ger till en annan person är det inte personen som tar emot som blir välsignad. Det är den som ger."

Fredrik Backman

Av Kaela - 22 december 2016 07:15

 



Julen närmar sig på snabba fötter.

Det är redan den 22 december och Natanael och Jonatan har namnsdag!

Stort grattis till er!

Stort grattis också till DIG som har födelsedag!

En minnesrik bemärkelsedag önskar jag!

 

Natanael betyder "Gåva från Gud".

Namnet är hebreiskt

Det finns endast 813 män som bär namnet i Sverige.

 

Jonatan heter 22 296 personer i Sverige idag!

Jonathan är ett bibliskt och hebreiskt namn som betyder "Snorr unge eller "Guds snorunge ungefär.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards